Julhandel

Nu verkar det som om vinterkylan har kommit, om än utan snö. Idag på lunchen var det ungefär -4 tror jag. Men ganska torr luft så det kändes inte så hemskt. Och så är man ju påbyltad ordentligt när man går ut med hundarna. Det gick riktigt bra idag. Jag måste vara super konsekvent och hålla Witchy bakom mig, ständigt påminnande. Ibland känns det jobbigt men jag märker ju att det lönar sig. Hon är mer fokuserad på mig och blir inte så fjantig när hon ser eller hör andra hundar i skogen. Idag passerade ett par hundar framför oss inte så långt bort och hon började ett morr, men det räckte med en lätt tillsägelse så slutade hon och satt snällt medans vi lät dem passera. Det är ett långsiktigt projekt eftersom hon varit van att få springa framför mig. Hon är så lätt att kalla in att det inte varit något problem förut men nu har hon blivit fånigare med det där med hundmöten. Man inser de missar man gjort i hundfostran – som tur är kan man rätta till det🙂

På eftermiddagen var vi iväg och julhandlade lite. Pust säger jag, jag är inte så förtjust i att springa runt i affärer och såhär nära innan jul är det så himla mycket folk. Nästa år ska jag se till att alla önskelistor kommer tidigare så man kan handla lite då och då.

Vi var iväg och hämtade den nya fotoprintern vi beställt i alla fall. Ska bli kul att kunna printa ut lite foton själv när man vill ha förstoringar. För vanliga foton att sätta i album är det nog fortfarande mycket billigare att skicka iväg till Fuji eller Önskefoto eller någon liknande. Mitt nya teleobjektiv till Canon kameran hade också kommit. Rena julafton redan alltså. Tyvärr har jag inte hunnit fota något alls idag. Det var soligt och vackert på lunchen men det funkade inte att ha kameran och leta motiv samtidigt som man ska hålla koll på en liten busig border collie.

Det får bli en bild på en ljuslykta som jag köpte i Vaxholm för massor med år sedan istället.

vaxholm.jpg

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

