Julhandel

Idag har vi varit in till Stockholm och julhandlat lite. Det var soligt och vackert väder idag, Stockholm visade sig från en ganska fin sida. Vi åkte in hyfsat tidigt till Söderhallarna för att handla kalkonbröst och kalkonköttbullar som blivit en favorit till juldags middagen.  Mina fötter var riktigt duktiga och protesterade knappt alls, inte förrän ett par timmar senare när vi slutligen hanlade dagens middag på ICA i Viksjö. Då var fötterna fikasugna (och jag också:-)

Nu är vi klara med så gott som all julhandel i alla fall.  Det var ovanligt lugnt på stan idag måste jag säga, jag hade väntat mig mycket mer trängsel och stök. Tur att vi åkte in idag och inte väntade till imorgon kanske.

I morse testade jag nya teleobjektivet igen och fotade en koltrast som satt och käkade frön ur fågelbadet. Kortet är taget genom fönstret och på andra sidan trädgården är koltrasten, det är ungefär 10 m tror jag.  Fokus är inte helt bra, men övning ger som bekant färdighet.

blackbird.jpg

Nu ska jag sätta mig med fötterna upp och ta ett glas vin! Och titta på Paul O’Grady Show på tv.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Julhandel

  1. gail says:

    happy birthday to you too. fifty isn’t an age it’s just a number, you’re as old as you feel and today i think i’m about 27 :0)

  2. Anita says:

    Så härligt att var klar med alla julinköp. Jag skrev en lång nota igår och vi ska handla vår julmat ikväll. Men någon kalkon har vi inte, det blir julskinka och vanliga köttbullar.

    Sista dagen innan julledigheten också. Känns härligt. Sitter på jobbet och smet in en liten stund för att se vad du skrivit i din blogg. Nu måste jag återvända till jobbsysslorna.

    En riktigt skön fredag önskar jag dig!

    Kram
    Anita

Leave a Reply

