Light drizzle

En gråmulen dag igen. Det tog lång tid i morse innan jag kom igång.  Solbrist tror jag, man behöver lite sol för att få energi och det har ju varit lite dåligt med den varan på sistone. Nu är jag nog ingen morgonmänniska av naturen heller så varje ursäkt är ju bra eller hur:-) Men visst är det lättare att gå upp och sätta igång och jobba om det är ljust och lite sol ute.

På lunchpromenaden fick vi sällskap av Ebba och hennes husse, det tycker hundarna är kul och allra helst Witchy blir full av bus (om möjligt ännu mer än vanligt:-) och tar chansen att få springa lite fritt ett tag. Annars försöker jag hålla ordentligt på att ha henne bakom och att hon inte får springa hur hon vill utan lov. Hon går lös men ska ändå hålla sig bakom mig. Det går bra fast jag får ju påminna henne då och då.  Idag var det isgata ute på stigen över fältet och även inne i skogen är det isfläckar överallt. Inget kul.

Ännu ett hus är till salu i området, det har varit väldig omsättning ett tag med 4 hus till salu inom ett par månader. Nu är det i vår länga det kommer att bli nya grannar igen. Hoppas det blir trevliga grannar, inte för att man märker så mycket av dem som bor där nu. Det är ett hus mellan oss och såsom husen är byggda ser man inte mycket av folk på vintern i alla fall. Vi har bara ett fönster ut mot “gatan” förutom badrum och tvättrumsfönstren. Och det enda fönstret är ett sovrum för de flesta (vi har det till hundrum). Alla andra fönster vätter in mot trädgården på baksidan.

Regnet slår mot fönsterrutorna nu, det låter som om det regnar ganska mycket. Lika bra att all snö och is försvinner så det inte blir isgata under om det blir mer snö. Vi längtar efter att kunna börja träna vallning igen – och då vill man inte ha ishala vägar att köra. Jag tycket definitivt inte om att köra bil när det är halt.

Jag börjar i alla fall vänja mig vid mina inläggssulor och fötterna känns bättre och det känns jättebra.  Jag har hittat ett par nike spring skor som sulorna passar i så jag kan ha dem inne också.  Lite utrensning i sko garderoben har det blivit, inte för att jag haft så värst många par men jag har haft svårt att slänga gamla skor så länge de gått att använda.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Light drizzle

  1. Anita says:

    Det är märkligt det där med omsättningen av hus. Det går liksom i perioder, som om det smittar. Det har hänt att 4-5 hus varit till salu samtidigt i vårt område och sedan har det bara avstannat under flera år.

    Vilket trist väder vi har. Förstår att du har svårt att komma igång på morgnarna. Jag är väldigt trött just nu. Sitter och längtar efter våren och vitsippsbackarna.

    Ha en skön kväll Cathy!

    Kram
    Anita

Leave a Reply

