Sol idag också!

Nästan hela dagen också. Det är ingen snö kvar och runt 4 plusgrader. Man kan absolut inte tro att det är januari, även om vi haft barmark såhär i första halvan av januari förr också så har det inte varit så varmt. Björkarna i trädgården ska bli min månadsbild är det tänkt. Den här bilden blev inte så bra  för det är motljus, men det får illustrera mitten på januari 2008.

january.jpg

Jag tog ut Witchy på lekängen bakom vårt hus idag på eftermiddagen för att träna lite sök. Jag köpte en tygapport för ett bra tag sedan, en billig en som är som de där lekknutorna fast utan de fransiga bitarna. Det går inte att låta henne leka med den annars för hon river och sliter så de går sönder och jag är rädd att hon ska få en massa trådar i magen. Har läst om flera som behövt opereras efter sånt. Så idag lindade jag först en bit rostbiff runt den (datumet hade gått ut:-) och sedan gick jag ut först och la apporten på ängen. Hämtade Witchy och gick ut på ängen och kommenderade sök. Hon är duktig då, rätt koncentrerad och söker med nosen i backen, brydde sig inte ens om ett äldre par som gick över ängen med sina stavar. Full poäng där alltså. Vi körde lite fritt följ varvat med att apportera och söka där. Sedan gick vi ut på fältet och tränade vidare lite. Såg några hundar på håll och hon fjantade lite då men lugnade sig snabbare än förut när jag sa till henne. På det hela taget ett lyckat pass.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Sol idag också!

  1. Anita says:

    Ja visst är det en märklig januari vi har. Men det är så skönt att se solen. Jag längtar efter ljuset.

    Vi slängde ut julen igår. Alla gamla vissna julblommor ersattes med fräscha tulpaner i sköna pastellfärger.

    Nu går vi mot våren … en rätt lång bit kvar men ändå …

    Förresten … imorse när jag var ute och hämtade tidningen kl 6:30 så hörde jag koltrastens sång. Så där som den brukar sjunga i de ljusa vårkvällarna … det kändes lite märkligt faktiskt.

    Ha en bra vecka …

    Kram
    Anita

Leave a Reply

