Sol och regn omvartannat

Igår regnade det i princip hela dagen. Inget väder man längtade efter att gå ut i precis. Men vår lunchpromenad blev trevlig i alla fall för hundarna skötte sig mycket bra. Jag behöver inte påminna Witchy varje steg att hon ska hålla sig bakom mig längre. Det känns ju som ett steg i rätt riktning.

Idag sken solen fast det var ganska blåsigt. Jag har haft ont i fötter och knän idag och är väl inte på det bästa humöret.  Det kan visst ta ganska lång tid att vänja sig vid inläggs sulorna och jag har inga bra inneskor att ha dem i ännu. Bara att kämpa på antar jag.

Hittade ett kort jag tog när jag bodde i England, det är mer än 10 år sedan nu. Tänk vad tiden går. Det är parken vid Staunton Harold, numera ett hospice för cancersjuka men en gång i tiden var det väl ett privat hem. Det är januari  1996 på bilden.

staunton2.jpg

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Sol och regn omvartannat

  1. Anita says:

    Cathy … vilken underbar bild. Den gick direkt in i mitt hjärta.

    Hoppas du har det bra i stormen … det blev inte så farligt som jag befarade. Vi har några höga träd på allmänningen som ligger farligt nära vår bod så jag är lite orolig när det drar ihop sig till storm men … peppar peppar … än så länge står träden där dom ska.

    Ha en fortsatt trevlig helg …

    Anita

Leave a Reply

