Storm över Backlura

Vilken dag! Regnet piskade mot rutorna i sovrummet och när jag vakande till liv kände jag en smygande huvudvärk. Efter frukosten kom även halsontet. Nu förstår jag i och för sig varför jag var så trött och seg och tung i huvudet igår. Det har varit soffläge mest hela dagen. Vädret har ju inte precis inbjudit till några utomhusaktiviteter heller. Spöregn och halv storm.

Jag har druckit te med honung i och mycket vatten och hoppas det ska ta udden av ev förkylning.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Storm över Backlura

  1. Anita says:

    Godmorgon Cathy!

    Nu har stormen bedarrat och jag hoppas du känner dig bättre idag. Trist med halsont. Hoppas det inte är influensa du fått.

    Det var ett väldigt blåsande igår men allt verkar ha gått bra. Jag kollade just att alla höga träd i backen bakom vårt hus står kvar. Förra året i en liten storm (inte stormen Per alltså) föll en jättelik gran och landade ca 1 m från vårt staket. Puh!

    Krya på dig nu och ha en bra söndag!

    Kram
    Anita

  2. Catharine says:

    Hej Anita,
    Jodå, det är bättre idag. Lite ont i halsen men mycket bättre idag. Stormen hade flyttat en hög med ris i trädgården som jag lät vara kvar för att insekter och andra smådjur skulle kunna söka skydd. Annars har det varit soligt och vackert idag. Fast jag höll mig inne idag med och tog det lugnt.

Leave a Reply

