Däppt näsa

Halsen är mycket bättre men nu har näsan börjat rinna. Ett tecken på att förkylningen är på väg bort hoppas jag. I morse var det faktiskt lite sol ett tag, men redan vid lunchtiden hade det försvunnit. Jag övade lite mer med mitt nya teleobjektiv. Det är väldigt svårt att få knivskarpa bilder, även med stativet. Men övning ger ju som bekant färdighet. Tulpanerna inomhus står ju i alla fall still🙂 småfåglarna vid foderautomaterna är lite besvärligare – de vill liksom inte vara stilla så länge.

redtulp-copy.jpg

Blåmesarna är flitiga gäster vid jordnötterna. Annars tycker vi nog att det är mindre aktivitet nu när det varit så varmt.

bluetit21.jpg

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Däppt näsa

  1. Anita says:

    Hej Cathy!

    Vilken härlig tulpanbild, det känns som om jag kan ta på den … och den på blåmesen är ju jättehärlig. Dom är för härliga blåmesarna och definitivt inte mesiga.

    Själv har jag just kommit hem från tulpanernas land, Holland, där jag varit några dagar. Men … det var lika trist väder som här. Och förresten satt jag i ett konferensrum utan fönster mest hela tiden.

    Ha en bra dag!

    Kram
    Anita

Leave a Reply

