Envis förkylning

Förkylningen visade sig vara envisare än jag trodde. Igår kom AnnSofi, vår redovisningskonsult, och det var precis att jag orkade vara igång på förmiddagen. När hon gått kraschade jag i soffan och stannade där resten av dagen. Orkade knappt titta på tv (och då är det illa🙂 . Men sedan sov jag i alla fall jättebra hela natten. Det regnade ordentligt hela natten och nu är alla snö borta igen. Blött är bara förnamnet.

Solen sken i alla fall hela förmiddagen idag. Nu börjar jag känna mig lite mer som vanligt igen och då är klockan 10 på kvällen. Soffan har varit väldigt skön idag också. Helt otroligt vad man kan bli sänkt av en vanlig förkylning. Så värst mycket har inte blivit gjort idag. Betalat lite räkningar på kvällen bara.

blackbird.jpg

Koltrastarna har varit flitiga gäster i trädgården på sista tiden. Annars är det ganska lugnt på fågelfronten. Antar att det är så varmt att de hittar mat lite överallt, även i skogen.

Blåmesarna hör till de som kommer året runt.

bluetit4.jpg

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Envis förkylning

  1. Anita says:

    Cathy … du måste vara försiktig med dig så du blir frisk snart. Låt soffan vara din följeslagare tills du känner dig riktigt kry igen.

    Fåglarna är inte så ofta hos mig heller dessa dagar. Men … det är härligt när dom kommer på besök. Blåmesarna är så näpna. Dina blåmesbilder är jättefina … så fräscha fina färger.

    Ha en skön helg och krya på dig ordentligt!

    Kram
    Anita

  2. Catharine says:

    Hej Anita,
    Vad glad jag blir att du gillar mina bilder. Och lika glad blir jag när jag tittar på bilder på din hemsida. Så många vackra bilder:-), de är bra förkylningsmedicin.

    Hoppas du får en bra helg också och att det blir bättre fotoväder.

    Kram
    Cathy

Leave a Reply

