Snörvel snörvel….

Idag var jag med ut på lunchpromenaden med hundarna igen. Mycket piggare idag men näsan rann som ett vattenfall efter en halvtimmes promenad 😦 det var lite kyligt idag men klart och frost så marken var torr i alla fall. Witchy var jättefånig precis vi kom ut. En fd granne var på besök och hon hade sin hund med sig (den hund som W inte gillade för den är så himla på och lite av en bulldozer). Witchy såg hunden redan från trappen och satte igång att skälla och studsa. Jag blir så trött på det.

På eftermiddagen var vi till Solna och jag hämtade mina nya inläggsulor och nya inneskor. Känns riktigt lyxigt med fina inneskor som är så sköna så. Fast efter den utflykten var jag ganska trött igen.  Medans jag var på Löplabbet var Ron inne i Solna centrum och köpte en ny kaffekvarn.  En där man kan ställa in hur länge och hur grovt man vill mala kaffebönorna. Vi fick flera påsar kaffebönor i julklapp och har pratat om en ny kaffekvarn ett tag. Vi fick förresten en påse bönor med apelsin kaffe i julas – och milde vad det var gott. Det trodde jag inte det skulle vara först, kaffe med apelsinsmak!? Men det visade sig vare en riktig hit och tog slut på nolltid.

Fototräningen går vidare och tulpanerna är snälla modeller…här röd tulpan med soft focus och mer saturation..

redtulpan_satursoftfoc1.jpg

och  toppen på en annan tulpan….

tulp4.jpg

en mindre lyckad Talgoxe bild får hänga med också.

bluetit.jpg

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Snörvel snörvel….

  1. Anita says:

    Hej Cathy!

    Ser att din näsa fortfarande rinner. Hoppas du är rädd om dig bara så att du inte drar på dig något mer.

    Läste om ditt kaffe med apelsinsmak. Jag kan faktiskt tänka mig att det är ett riktigt gott kaffe. Vi var på kaffeprovning med jobbet och då var det olika smaker på kaffet och det var faktiskt riktigt gott. Och te dricker man ju med hur mycket olika smaker som helst.

    Jag har varit hemma från jobbet idag också för jag kände mig riktigt risig igår kväll igen. Frossa, huvudvärk och illamående som bara den. Men … imorse så vaknade jag utan huvudvärk och jag har faktiskt ätit mat för ett par timmar sedan utan att jag mår ett dugg illa. Så … peppar peppar … nu tror jag faktiskt att denna eländiga magsjuka är på väg bort.

    Ser att tulpanerna är flitiga fotomodeller hos dig också. Gillar din första bild. Sköna färger. Och bilden på blåmesen … fast är det inte en talgoxe? (dom ser ju nästan likadana ut) … är inte alls mindre lyckad. Tycker den är jättebra. Sitter så fint på staketet och du har fått en lugn fin bakgrund med en färgton som lyfter fram fågeln jättefint. Den ska du vara nöjd med tycker jag!

    Ha en bra kväll Cathy!

    Kram
    Anita

Leave a Reply

