Siffror, siffror och fler siffror

För mig som inte är någon siffermänniska i grunden är det här med bokslut en jättegrej🙂 Vi har en redovisningskonsult som hjälper mig med avstämningar ibland och som ska göra vårt bokslut.  Men hon tycker att jag ska börja och göra så mycket av bokslutsarbetet som jag kan och sedan kommer hon och hämtar alla pärmar etc. Ska väl känna mig lite mallig att hon tror att jag klarar av det🙂 Just nu upptäcker jag en differens på 21 öre på ett konto! Bara att sätta sig och kolla igenom alla bokförings transaktioner igen då….

Vädret har varit sisådär idag, inte så mycket sol men inget regn heller. Det var över +7 grader idag. I slutet av januari, inte klokt egentligen. Witchy uppförde sig bra idag på lunchpromenaden så min tro på mig själv hoppade upp ett litet hack i alla fall🙂 Däremot så har Roscoe varit krasslig sedan igår. Jag misstänker att han inte tålde den sorts tuggben de fick båda två i lördags. Han har känslig mage och kräktes igår kväll och i morse (i den nya fina korgen som han genast adopterade som sin😦 Idag har han inte velat ha någon mat alls och ligger mest och tycker synd om sig själv. Man vill gärna med ut på walkies och är som vanligt då.  Lite orolig blir man såklart, han matstrejkar sällan eller aldrig annars. Jag tror jag slår en signal till veterinären imorgon för råd. Husse Ron har också åkt på förkylningen och hostar och snörvlar.

Mina nya inne sandaler från Löplabbet är i alla fall jättesköna och de nya inläggen som jag använde idag på lunchpromenaden kändes jättebra. Vi hoppas på friskare tider imorgon och mer sol åt folket.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Siffror, siffror och fler siffror

  1. Anita says:

    Hej Cathy!

    Så du gillar inte siffror. Själv så gillar jag redovisning fast jag inte är någon ekonom … långt därifrån.🙂 Men jag har jobbat en del med redovisningssystem och då lär man sig en hel del.

    Så trist att Roscoe inte är bra. Jag har ju också haft hund och jag vet hur oroligt det är när dom blir sjuka. Min hund, Honey hette hon förresten, hade också väldigt känslig mage och var ofta lös i magen. Man fick dille på att alltid kolla hennes avföring när man var ute. Jag tycker nog att du ska ringa veterinären i varje fall, om inte annat för att känna dig lite lugn själv. Men … det går säkert över ska du se.

    På tal om dålig mage. Jag är faktiskt hemma idag också. Det är totalt hopplöst detta. Nu har illamåendet och huvudvärken gått över men då har jag fått diarré istället. Pust! Och jag är så vansinnigt trött. Jag sover större delen av dagarna och hela nätterna. Har faktiskt sovit ända till nu. Jag som aldrig brukar vara trött. Men … det är nog bara att vänta. Ibland så är ju virusar ovanligt ihärdiga. Bara det att huvudvärken är borta är ett stort plus för den var hemsk.

    Håller tummarna för att du hittat dina kontodiffar och att Roscoe är mycket bättre idag.

    Stor kram Anita

Leave a Reply

