Roscoe is back :-)

Roscoe är åter sitt gamla vanliga jag🙂 igår kväll piggade han på sig och slickade glatt och gärna i pajformen efter vår lax och spenat paj. Sedan låg han på rygg i soffan hos husse och tittade på fotboll🙂 han gillade all extra uppmärksamhet och att få vara i den soffan. Han är en hund som verkligen kan koppla av också. Tyvärr lyckades jag inte få något kort på det, han hann flytta på sig när jag hämtade kameran.

I dag har han ätit och var som vanligt på morgonpromenaden. Men några fler sådana där tuggisar blir det inte för honom, eller Witchy heller för den delen.  Tror att det var lite rökt den råhuden.  Man blir mer och mer misstänksam mot alla hundtugg och annat som finns att köpa i djuraffärerna. Läste för ett bra tag sedan om en som fått åka in och operera sin hund efter att den tuggat och slitit av trådar på en vanlig tuggknut (sånt av rep) och trådarna hade snurrat sig runt tarmarna och höll på att bokstavligen strypa hunden inifrån. Efter det får ingen av mina ha sådana. Witchy allra helst sliter gärna sönder sådana precis på det sättet.  Hon är mycket mer intensiv tuggare än Roscoe fast hon är hälften så stor.

Idag vräker regnet ner över Hässelby – knappt ens hundväder. Husse har åkt till elektronikmässan så vi är själva hemma nu, jag och doggsen. Min snuva är på tillbakagång och jag känner mig piggare. Fast det här vädret gör ju att man känner sig rätt hängig även om man är frisk. Jag kämpar vidare med boksluts arbetet.

Några bilder hann jag ta igår kväll, det var fotboll på tv….

först tittar Witchy ganska intresserat på tvn.

witchyinsmoke2.jpg

efter en stund har hon tröttnat och börjar drömma om annat, får kanske🙂

witchy_bored2.jpg

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Roscoe is back :-)

  1. Anita says:

    Hejsan Cathy!

    Skrev just ett svar i min blogg till dig men jag vet inte om du tittar in där så jag skriver här också.

    Så go hon är Witchy. Gillar verkligen bilden där hon drömmer.

    Även om regnet vräkte ner igår så hoppas jag att solen skiner hos dig i Hässelby lika fint som den gör här i Södertälje. Hoppas du kan få en riktigt skön promenad med hundarna i solen.

    Ha det bra Cathy!

    Stor kram
    Anita

    … och här klistrar jag in det jag skrev till dig i min blogg för en stund sedan …

    Cathy … nej det här var den segaste magsjuka (eller vad det nu är) som jag varit med om. Jag har försökt varje dag att vara positiv och tänka att “nu är det nog på väg bort” men då har det blivit sämre igen. Feber varje eftermiddag och så denna enorma trötthet. Jag har säkert sovit 18 timmar/dygn och det är ju inte klokt. Igår hade jag diarré och en hemsk värk i ländrygg och ben. Visste inte var jag skulle ta vägen. Det kom som i atacker. Men … (jag vet knappt om jag törs säga något) jag känner mig faktiskt inte lika trött idag. Och jag har bara haft lite ont i ländrygg och ben idag. Det känns faktiskt som om det har vänt och jag hoppas att det gjort så. Men jag blir hemma hela veckan, jag törs absolut inte gå ut för tidigt efter den här underliga infektionen.

    Skönt i alla fall att höra att Roscoe är sitt vanliga jag igen. Och Honey, hon var en Old English Sheepdog.

    Tack för hållna tummar och klor. Hoppas du kan gå ut idag för solen skiner ju minsann.

    Kram
    Anita

Leave a Reply

