Januari slutade i alla fall med en riktigt solig dag

Hoppas bara att februari börjar med sol och fortsätter så också. Man blir så himla mycket piggare och gladare när solen skiner. Jag har dammsugit och dammat hela huset idag. Vi fick en skön lunchpromenad, marken var lite frusen så det var inte så mycket lera trots gårdagen. Witchy var pigg och sprallig som vanligt, vi hade Ebba med också och det gillar båda mina hundar. Ebba är en snäll gammal dam. Roscoe är helt okay igen. Igår kväll busade han till det, tyckte att nu var han ju frisk så då ville han busa en stund (han brukar ha “mad five minutes” efter sista kvällsrundan) men när husse sa att han borde ta det lugnt efter att ha varit dålig försvann han. En stund senare hörde vi ljud inifrån kontoret och Witchy morrade…..efter en stund kom hon med en pappersbit som hon tuggade på. När jag plockade upp den och tittade blev jag lite fundersam. Det såg ut som en bit från kartongen med printerpapper! Och mycket riktigt – Roscoe måste ha försökt busa med kartongen, det var bitmmärken i kanten och spridda pappersbitar runt den🙂 Han som inte bitit så i någonting sedan han var valp🙂 Det var dags att fylla på papper i printern visade det sig, kanske han kände det på sig🙂

roscoe.jpg

Idag har jag fotograferad blommor i uterummet i solskenet….

den här Azalean har vi haft i säkert 5 år nu. Den bor i uterummet och i somras stod den även ute i trädgården en tid. Var på väg att slänga den för den började se skräpig ut och blommade inte. Den fick en chans till över vintern….och det blev ju bra🙂

azalea_daylight_trixad.jpg

Tulpanerna har hållit sig jättelänge, minst en vecka i uterummet.

tulpanerknippe2.jpg

mer tulpaner….

flertulpanerigen.jpg

 och så måste man ju leka lite med PhotoShop också….

gultulpsoft.jpg

det är egentligen en gul tulpan, men med soft filtered focus blir det ett ägg🙂

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Januari slutade i alla fall med en riktigt solig dag

  1. Anita says:

    Åh Cathy … vilka härliga bilder! De rosa tulpanerna är ljuvliga och din lek i Photoshop blev ju riktigt lyckad. Ser ut som en ny sort. Den skulle jag gärna ha en 10-pack av🙂

    Idag känner jag äntligen att jag törs säga att jag börjar bli frisk igen. Idag var jag till och med hungrig. Håller på och gör stuvade makaroner och falukorv. Vet inte hur nyttigt det är men jag var så vansinnigt sugen på det och är man sugen på något tror jag det är bra … i varje fall kan man ju inbilla sig det.

    Sicket busfrö han är Roscoe … skönt att han är helt återställd nu.

    Ha en riktigt skön fredagskväll.

    Kramar Anita

Leave a Reply

