Snöslask igen :-(

Igår var det visserligen sol ett tag på förmiddagen och vi gick en lite längre lunch promenad med hundarna. Tyvärr visade sig W från sin sämre sida, det var mycket folk och hundar ute i skogen och även om de flesta bara hördes på håll (väldans massa skällande någonstans mitt inne i skogen) så stressade hon upp sig och flamsade omkring och skällde. Hon for ut mot en hund vi mötte som visserligen skällde inte verkade helt snäll. Jag känner mig rätt misslyckad som handler just nu. Vi har kommit på kollisionskurs på något sätt.

Idag regnade det på förmiddagen, en kortare promenad med hundar och jag tog Roscoe istället och husse hade W. Vi mötte inte så mycket folk men två Papillons som morrade och skällde lite, inte ett ljud från W! Om det var bara för att hon inte tycker att hon behöver vakta husse eller det var en ren tillfällighet vet jag inte. Roscoe var i alla fall duktig och gick lös med mig nästan hela tiden och lydde bra. Han blir glad när han får gå lös för det har han inte fått på sista tiden med husse. Man får vara uppmärksam och påminna honom då och då att han ska vara bakom och lyssna, men då går det bra. Han har inga problem med att möta andra hundar eller folk.

Nu snöslaskar det ute och är då himla trist att den energi man fick av solskenet igår bara försvinner.  Trixade lite med en orkide bild jag tog häromdagen.

det är de nedragna persiennerna som är strecken i bakgrunden…

orkidesvart.jpg

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Snöslask igen :-(

  1. Anita says:

    Hejsan Cathy!

    Tittar in för att önska dig en skön söndagskväll och en bra vecka. Hoppas att din förkylning har flugit all världens väg nu.

    Vilket eländigt väder det varit idag. Vi fick för oss att åka till Trosa. Det var uppehåll här när vi åkte men där regnade det så vi blev dyngsura. Men det var ljuvligt att vara ute och promenera efter över en vecka i sjuksängen så jag njöt ändå.

    Ha det bra!

    Kram Anita

  2. gail says:

    i saw that you were doing your books. when i have 27 öre diff i book that against 3740 öresavrundning (don’t know what it is in english)

Leave a Reply

