Vilket väder!

Igår kväll började det snöa ganska mycket och snöade nog nästan hela natten och nästan hela dagen idag också. Men temperaturen gick upp och ner så ibland var det mer som regn och nu är det bara slask igen. Helt klart en dag för soffan.  Min förkylning är borta men idag fick jag väldigt ont i magen istället (that time of the month så det går ju över snabbt) och har varit lite sänkt.

Nu på kvällen har jag spenderat säkert en timme eller mer surfande på internet och letat efter en aktiveringsboll till hundar. För många år sedan hittade jag en aktiveringsboll av extra kraftigt gummi för hundar som är väldigt energiska tuggare. Det var på webben och en site i USA. Nu har den börjat gå sönder lite, smular sönder är väl mer sant. Witchy är om möjligt ännu mer energisk än Roscoe och jag försöker hitta en ersättare. I Sverige finns inte just denna X large extra hardy varianten och att beställa från USA kan bli ganska dyrt med tull och frakt och allt. Förra helgen köpte jag ett gummi tuggben i Bromma zoo som skulle vara för energiska tuggare. Det bet de bitar av redan efter några dagar, de nabbar som skulle vara bra för att rensa tänder och motionera tandköttet. Köpte också en sån där Molekyl aktiveringskula. Den bet Roscoe sönder hålet på efter några minuter. Det är en sån som man kan ändra storleken på öppningen där man stoppar in ev godis, den gick i bitar och ramlade ner i bollen, tillsammans med några små skruvar!! Nog borde man väl kunna begära att den ska hålla en vecka i alla fall?

Nåväl, bara att leta vidare. Tur att jag inte köper leksaker till hundarna så ofta.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

