Lite lyx måste man unna sig

Idag har jag varit på ansiktsbehandling. Första gången på ett par år så jag tyckte det var dags att unna mig en stunds pampering. Hittade en som jobbar med hudvårdsprodukter som inte innehåller så mycket kemikalier. Man läser ju oftare och oftare om alla skadliga kemikalier som finns i vår dagliga hudvård och runt omkring oss överhuvud taget. Det kändes bra att kunna minska lite på det i alla fall. Produkterna känns bra och är inte så dyra heller. Faktiskt billigare än många andra salongsmärken. Solen lyste till och med ett tag på förmiddagen.

Nu har Ebbas tulpaner börjat vissna😦 men de har varit otroliga för det är över två veckor sedan vi fick dem. Häromdagen hade de druckit upp allt vatten i vasen och slokade totalt, bara hängde över kanten. Men jag klippte av dem lite mer och gav dem nytt vatten och bara någon timme senare var de hur fina som helst igen.

flertulpaner4.jpg

hmm, det syns att uterummets glasdörrar är ganska smutsiga…men det har inte varit mycket idé att putsa fönster på sista tiden med regn och snöslask som avlöst varandra. Och jag avskyr att putsa fönster!

Nu ska jag göra mig en kopp te och slappa lite i soffan tror jag. Vi hoppas som vanligt på solsken imorgon🙂

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Lite lyx måste man unna sig

  1. Anita says:

    Jag känner igen det där med smutsiga fönster😉 Men tulpanerna är ju härliga. Dom står där liksom på led. Måste vara en läcker vas du har.

    Jag har just kommit hem från körövning. Jätteroligt att sjunga igen. Jag har missat två gånger så det var skönt att vara tillbaka.

    Nu ska jag ta mig en dusch och gå och lägga mig. Tidig sänggång ikväll.

    Ha det bra Cathy!

    Kram Anita

Leave a Reply

