Tja, ingen sol idag inte

regnet strilade ner hela dagen i varierande intensitet. Jag höll på att glömma min tid hos frissan också. Hade tid redan 10.30 och kl 10 satt jag och fikade och tittade på ett program jag spelade in igår kväll. Oops, tittade till på klockan och mindes min tid – det var bara att flänga in i badrummet och borsta tänder och byta till snyggare byxor. Som tur är har jag inte långt till frissan så jag var där i god tid ändå. Håret hade vuxit en bra bit och blivit alldeles för långt så det var skönt att få tid så snabbt. Frissan har en liten mini schnauzer som heter Salsa och hon blir alltid lika glad när det kommer kunder som klappar henne. Utanför dörren sitter till och med en liten skylt som säger “Klappa gärna hunden”. Jag antar att frissan tröttnat på att svara på alla frågor om man får eller inte får klappa henne.

Resten av dagen har gått åt till dammsugning, bokföring och tvätt. Vilket påminner mig om att jag har en maskin full med tvätt som ska in i torktumlaren…….snart tillbaka….

Okay, så var den tvätten fixad. Roade mig med att beställa nya visitkort på vistaprint idag också. De hade erbjudande om billigare kort även när man laddar upp egen design. Och det kunde jag ju inte låta bli. De har många fina designer annars också så det är svårt att välja. Jag gör inte av med särskilt många visitkort men de jag hade var det fel telefon och web adress på så jag måste liksom byta.

visitkort5.jpg

lite kul att använda egna foton är det i alla fall. Får väl se hur de ser ut i verkligheten – om några veckor.

Nu ska jag ta mig en kopp te och slappa lite innan sängdags.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Tja, ingen sol idag inte

  1. Anita says:

    Hejsan Cathy!

    Jag har just nu lunch och tänkte skriva några rader (tack för raderna i min gästbok förresten). Kul att du gillade mina Trosa-bilder. Jag kan verkligen rekommendera ett besök där. Och på vägen dit rekommenderar jag ett besök på Tullgarns slott … eller rättare sagt Tullgarns slottspark som har ett härligt läge vid vattnet.

    Frissan ja … dit ska jag på lördag. Börjar känna mig väldigt långhårig. Luggen hänger ner i ögonen så det ska bli jätteskönt att gå dit.

    Någon hund har inte min frissa men det har däremot ägarinnan av min favoritblomsteraffär. Hon har en dvärgcollie med det i blomstersammanhang passande namnet “Lusen”. :)Han är världens goaste. När jag kommer in så kommer han springande och ska kela. Mina besök där tar alltid ca 5 ggr längre tid än vad dom behöver för jag måste ju bara kela med Lusen.:)

    Tycker ditt visitkort blev supersnyggt. Förstår att det känns lite extra spännande att använda egna bilder … och en vacker bild är det verkligen.

    Nähä … nu ska jag vidare!

    Ha en fortsatt bra dag. Solen skiner visserligen inte men just nu regnar det i varje fall inte.

    Kram
    Anita

Leave a Reply

