Uppehåll

i alla fall större delen av dagen men grått och ruggigt. Det var lite segt att komma upp i morse för det var så mörkt. Jag har för mig att det regnade lite då också men jag kan ha fel. Jag har suttit lite för mycket vid datorn de sista dagarna och det straffar sig i lite stelhet i nacke och axel med påföljande huvudvärk. Ibland upptäcker man att man suttit jättelänge när man bara surfar runt och hittar en massa skojiga sidor så man kommer längre och längre in i “the web”. Det finns t ex miljontals hundrelaterade sidor…..

En hel del bokföring har det blivit idag också. Halva januari är avklarad och ett antal fakturor betalda. Så vid lunchtid idag kände jag verkligen ett behov av lite frisk luft. Bestämde mig för att ta båda hundarna idag, även om husse var med.  Det gick bra tycker jag. Roscoe hade lite selektiv hörsel idag så han fick gå i koppel efter en stund men Witchy var lös ända tills vi kom nästan hem igen. Vi mötte två små border terriers som vi träffat förut och Witchy stannade snällt så jag kunde koppla och hon sa ingenting, inte minsta morr än gång. Ett par hundar passerade på cykelbanan längs med fältet och det brydde hon sig inte om heller.

Min kort tillverkning av handgjorda kort (gratulationskort, tackkort etc etc) har legat lite på is ett tag pga tidsbrist. Plus att jag har en stor låda proppfull med kort som jag måste försöka hitta något bra sätt att sälja. Det är ju mest en hobby men om man kan få några kronor tillbaka för materialkostnader vore det ju kul. Några exempel på kort jag gjort…..

smalllilac.jpg

lilakort1_fixat_mindre.jpg

Det här grattis kortet är jag extra stolt över, tycker det blev vackert och hon som fick kortet älskar lila!

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

