En bra dag trots gråmulet väder

Idag har jag fått mycket gjort🙂 Det blev en bra dag trots att jag vaknade med ont i huvud och spänd nacke. Det verkar som om det är någon sorts påföljd av förkylningen som ju var väldigt seg. Ron har varit likadan, ont i huvudet och vaknat på morgnarna med ont, olika ställen varje dag, i ett par dagar. Och om han blir sjuk är det en elak förkylning för de gånger han varit sjuk/förkyld de senaste 10 åren kan man räkna på ena handens fingrar.

Igår var vi ju iväg och shoppade lite – Ron köpte en ny köksfläkt (som han installerade idag) och jag var till Bromma Zoo och bytte den där Molekyl aktiveringsleksaken till hundarna. De var väldigt schyssta där och gav mig en ny, fast en rund den här gången som är svårare för hundarna att bita tag i. Det blir i alla fall Roscoe förbud på den tror jag. Han är lite för våldsam och får hålla sig till sin “beehive” som verkar tåla det mesta. Witchy är listigare och kommer på hur man ska rulla och putta för att få ut godiset.

Nåväl, efter en ganska sen frukost och lite seg igångsättning så fick jag lite energi (den bara kom liksom🙂 och körde igång dammsugaren och städade i sovrum och hall. Dammade byråar och tavlor och skakade dukar. Då var det dags för en fika innan Ron måste bryta strömmen för att kunna fixa med någon kontakt där i köket. Efter det tog jag ut hundarna på ganska långa promenader. Witchy först och hon var jättefin idag. Vi mötte två hundar och den ena var ganska nära uppe på vägen, men hon struntade i den så fort jag sa till henne. Den andra var en lite Westie ute i skogen och det gick bra det med. Hon var full av spring, önskar ibland att man kunde spara all den energin på burk och ta fram när man känner sig trött och hängig🙂 Vi körde lite sök och apport där ute i skogen. Hon gillar sånt och är så duktig fast vi inte tränat på allvar. Något jag ofta funderar på att börja men ännu inte kommit till skott med.

Sedan blev det Roscoes tur, jag hade lovat honom en långpromenad redan igår så han var på hugget. Det var en hel del folk ute i skogen plus ett gäng motorcross åkare som körde som galningar i skogen och nere på hundängarna. Roscoe var riktigt duktig. Han fick gå lös nästan hela tiden utom när vi passerade motorcross killarna. Det hade varit för svårt för honom att låta bli att försöka valla in dem. Visst måste man ha honom mellan tummen och pekfingret hela tiden men jag vet i alla fall att han aldrig är dum med andra hundar eller folk. Han fick en bra runda i skogen och jag fick rejält med motion den här dagen. Kändes skönt och all huvudvärk var helt borta när vi kom hem. En kopp te och macka väntade. Köksfläkten var installerad och fotbollen hade börjat. Till husses stora förtjusning så vann hans lag, Manchester City, över ärkerivalerna Manchester United.

Vädret har ju inte varit mycket för fotograferand så man får leka med de bilder man redan har. Ebbas tulpaner igen🙂 nu är de dock sista bilderna tror jag. De börjar se lite hängiga ut och åker nog ut i veckan.

yellowtulip.jpg

Jag har trixat med PaintShopPro och lagt till ramen.

Igår planterade jag om några pelargon sticklingar som jag tog i höstas också. Lite börjar det minsann klia i fingrarna, men eftersom jag inte vet riktigt om eller när vi kommer att åka bort i vår så är det svårt att börja med så mycket fröodlingar. Det går ju inte att vara borta alls om man har frön på gång. Blir det en varm och solig dag så blir uterummet som en bakugn och då torkar allt bort med en gång. Förra året var vi ju iväg till Cornwall i maj och har pratat om att göra om en liknande resa i år också.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to En bra dag trots gråmulet väder

  1. Anita says:

    Hej Cathy!

    Härligt att läsa om din dag med hundarna. Jag har lunch just nu men måste strax plocka ihop mitt pick och pack och åka på möte i en helt annan byggnad.

    Såg att ni eventuellt tänkte åka till Cornwall. Kan tala om att jag ska åka på trädgårdsresa till just Cornwall den 24 april till den 1 maj. Ska bli helt underbart!

    Nähä … några korta ord bara. Nu måste jag rusa!

    Ha en bra dag!

    Kram Anita

Leave a Reply

