Vårkänning

Vi hade en strålande dag idag. Solen sken och det var så varmt att vi satt ute i uterummet och fikade, och åt lunch, och eftermiddagsfikade också.  I morse var vi först iväg till AnnSofi med alla papper och pärmar för bokslutet. Solen sken då också fast det var lite ruggigt fortfarande. Hon har hyrt in sig i ett kontor i Vinsta och där får hon ha sina hundar med sig. Hon har två Briard killar, kul att se dem för en gångs skull och inte bara prata om dem. Normalt kommer hon hem till oss för avstämningar och sånt. Jag visste knappt hur en Briard ser ut heller så det var extra kul. Kan tänka mig att denna vinter inte varit alltför kul med två stycken väldigt håriga doggs. Jag tycker Roscoe drar in mycket när det är blött och lerigt men han är rena västanfläkten jämfört med AnnSofis yngsta hund.

Efter det var det som sagt fika i uterummet och inte långt efter det lunchpromenad med hundarna. Det var lite torrare ute i skogen och det blev en trevlig avslappnad promenad.

Jag bokförde klart januari och stämde av och bokade in betalda fakturor i leverantörs reskontran. Så skönt att ha det gjort. Ännu en härlig fika i uterummet där det var 19 grader varmt fast vi knappt har någon värme på. Jag fotade tulpanerna igen🙂 lite mer utslagna men fortfarande fina. Ska nog bli tulpanexpert tror jag🙂

Nu är den här så utslagen att imorgon får jag nog slänga den😦

insideopen.jpg

Denna oranga är en av mina favoriter. Färgen är så fin och formen också…

orange2.jpg

en mycket flikig vit och rödstrimmig liksom, har fått en kul form såhär i slutet av sin blomning.

flikig1.jpg

sist men inte minst, en karamellrosa….

rosa.jpg

Imorgon ska vi iväg på provtagning för hälsokontroll som vi har genom företaget. Man måste vara fastande och får bara ha druckit vatten eller möjligen te utan mjölk. Och så måste vi upp lite tidigare än vanligt för det är en bit att åka – hmmm. Så nu är det nog dags att gå isäng ganska snart.

Nu är det för övrigt KALLT ute igen. Det var -5 grader för ett tag sedan. Antar att det får man ta efter en så klar och solig dag.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

