Happy Valentine’s Day

Det har varit en strålande dag med solsken hela dagen, fast det har blåst kallt också. Det var mössa på igen på lunchen. Vi kunde i alla fall dricka vårt eftermiddagsfika i uterummet, då hade solen värmt upp till strax över 20 grader.

Ebbas tulpaner åkte ut nu, de sista tappra började sloka. Det har varit fantastiska blommor som har stått fint i nära 3 veckor.

sovrumsrosknopp3.jpg

en ros som växer nedanför vårt sovrumsfönster….ännu har den såklart inte börjat blomma men den är en trogen gäst när sommaren kommer.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Happy Valentine’s Day

  1. Anita says:

    Godmorgon Cathy!

    Vilken ljuvlig ros! En härlig Alla-hjärtans-ros.

    Såg att ni också haft lite snö igår. Burrrr säger jag. Vinden var isande kall och när det började snöa så tänkte jag att “nu kommer nog vintern”. Men det höll inte i sig speciellt länge. Har inte varit ute ännu och hämtat in tidningen så jag vet inte hur kallt det är idag.

    Vad mysigt det låter med ert uterum. Ni måste ha det så pass isolerat att det går att sitta där på vintern också om solen ligger på. Vårt går inte att använda på vintern men vi har pratat länge om att isolera det så det åtminstone håller mellan +5 – +10 under vintern. Jag skulle så gärna vilja vinterförvara mina blommor där.

    Annars så är det så skönt att det är fredag idag. Jag längtar till helgen. Hoppas det blir lite drägligt väder så man kan gå ut och promenera lite. På lördag ska vi på födelsedagsfest men på söndag skulle jag vilja ut och promenera i flera timmar. Jag längtar så efter att få gå ut på en lång fotopromenad. Har haft en envis hosta men den börjar ge med sig nu.

    Jag hoppas du får en härlig fredag Cathy och kan gå ut på sköna promenader med dina hundar och kanske njuta av en fika i uterummet.

    Vi “ses” säkert under helgen!

    Stor kram
    Anita

  2. Anita says:

    Ååh, måste skriva lite till! Cathy … vilket ljuvligt uterum ni verkar ha. Och så härliga bilder. Jag har tittat på alla du tagit. Tulpanerna, de från uterummet. De fick mig att riktigt längta till våren och sommaren och att till att isolera vårt uterum så att vi skulle kunna sitta där på vintern när solen ligger på.

    Blåbärsmuffins lät smaskigt. 🙂 Blev riktigt sugen ska jag säga.

    Kramigen Anita

Leave a Reply

