Härlig söndag

Solen har lyst hela dagen, nu är klockan halv 5 på em och det är fortfarande ljust. Vi går mot VÅR! Vi gick en långpromenad med hundarna på nästan 2 timmar idag. Bort till Scoutstugan i Viksjö och fikade. De har bara öppet om söndagarna och bara över vintern. Det är en fin promenad över ängar och genom skog. Witchy blev heltokig i början av promenaden när vi mötte en annan hund (en stor svart som snällt satt där bara). Hon har för sig att hon måste vakta mig och rycker till så jag nästan flyger. Himla hund säger jag bara! Vi bytte hund så Ron tog henne och jag Roscoe.  Så himla trist att hon ska vara sådär. När Ron har henne bryr hon sig knappt om andra hundar! Och jag antar att om hon börjar dumma sig så kan han stoppa henne direkt. Hon kan inte rycka honom ur balans.  Nåväl, Roscoe som kan vara väldigt dragig i koppel och lyssnar lite dåligt när han själv känner för det, idag var han jättefin. Visst får man hålla honom mellan tummen och pekfingret hela tiden, men han lyssnade! Långa stunder fick han vara lös och gick rätt snällt vid sidan eller bakom mig. Är han i koppel har han mycket svårare att hålla en bra position, han gillar helt enkelt inte koppel. Som yngre drog han så till den milda grad att jag konstant hade ont i axeln. Så när jag skaffade en hund till ville jag ha en lättare typ. Och visst är Witchy lättare – väger bara hälften så mycket🙂. Och hon lyssnar jättebra, inkallning har aldrig varit något problem. I vallningen funkar hon perfekt med mig fast hon är väl inte världens bästa ämne, lite för vek.  Men eftersom hon är så pass lydig och lätt där så har jag lärt mig mycket. Det var lättare att hinna med  i vallningen med henne. Med Roscoe gick allt i turbofart när han var yngre. Han är dock en klart mycket duktigare vallhund med mycker mer pondus. Bara man kan styra upp honom går det bra.  Just nu känns det inte alls så kul med Witchy, jag känner mig tämligen misslyckad.

Lyckades i alla fall ta några hyfsade kort på en ny orkidé som slagit ut idag.

violetgammal.jpg

och den lilla bitchen Witch fick vara med på bild hon med. Undrar vad som rör sig innan för det ögat …..

eye.jpg

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

3 Responses to Härlig söndag

  1. Anita says:

    Oj oj oj Cathy! Nu börjar du verkligen bli vän med ditt objektiv. Superbra bilder. Vilka härliga färger i orkidébilden. Bakgrunden gifter sig verkligen med blomman och kompositionen är jätteläcker!

    Och Witch öga … jamen så himla läcker!!!

    Vet du, jag borde faktiskt ha varit ute idag och gått jag med men jag har startat en ny blogg och stängt min gamla. Jag blev så trött på den då jag aldrig kunde redigera min layout och på kvällarna är det ofta så hård trafik att det är omöjligt att gå in och skriva ett blogginlägg. Så nu har jag samma som du … wordpress.com. Tycker hittills att den är superbra.

    Du får gå in och titta … inte så mycket skrivet ännu men det kommer!

    Ha en riktigt skön söndagkväll!

    Kram Anita

  2. gail says:

    we usually train in that field by the scout hut. i went for a walk up the ski slope with the dogs and the wind howled around my ears. not nice
    i’ll be there again in 10 days. speak to johnny nord about training your dog. i don’t know if they have an instructer there at the weekends.

  3. Anita says:

    Hej Cathy!

    Gick hem lite tidigare idag så jag har varit hemma en stund. Jag hade fått en fototidning så jag värmde på min matlåda (som jag glömde hemma imorse) och sedan satt jag och åt och läste den.

    Tack för tipset på uppladning av foton. Det måste jag testa nästa gång jag laddar upp en bild. Tycker dom har översatt “send to editor” å himla tokigt … “skicka till redaktör” … låter ju helkonstigt. Jag fattade inte vad det betydde så jag tordes inte trycka på knappen första gången jag skulle pröva att ladda en bild.🙂

    Nej nu ska jag faktiskt ta mig ett bad fast klockan bara är 16:30. Är av någon anledning så himla frusen. Hoppas jag inte håller på att bli sjuk.

    Ha en fin kväll!

    Kram Anita

Leave a Reply

