Måndag igen

Det är underligt vad snabbt på de kommer nuförtiden, måndagarna menar jag. Knappt har man hunnit tänka – helg oh vad skönt med ledigt – så är det måndag igen. Nu ska jag inte klaga egentligen eftersom vi styr vår tid ganska mycket själva. Men arbetsvecka är ändå arbetsvecka även för oss. Kunder ringer och varor ska levereras och faktureras och så vidare. Och ju fler kunder som ringer, desto mer tjänar vi ju förhoppningsvis🙂

Då vi väntade på att Schenker skulle komma och hämta ett paket hos oss idag så gick jag ut med hundarna själv.  Jag tänkte som Cesar Millan säger att man ska göra när man haft problem “idag är en ny dag och en ny början för mig och min hund”. Och det gick faktiskt bra. Jag kände att jag hade läget under kontroll och Witchy hade respekt. Så jag kom hem till lunchmat med ett uppiggat självförtroende🙂

Vädret har inte varit lika fint idag. Mest mulet och nu på eftermiddagen har det även regnat lite. Men temperaturen har varit på topp, över 7 grader och ingen blåst. Efter lunch fick Witchy vara i buren en timme medans jag jobbade. Det gick mycket bättre än det gjort förut (jag har provat detta ibland men hon har alltid ylat så att man tyvärr givit upp lite för snabbt). Hon gnällde lite en stund men sedan var det tyst. Skönt också att kunna skilja dem åt nu när hon löper när man inte kan ha stenkoll på dem. Oftast har det varit Roscoe som fått sitta i buren, för han är så snäll och duktig och bryr sig inte.  Något fotande har det inte blivit idag. Men den lilla gula krokusen utanför uterummet växer bra. Så här såg det ut förra året när krokusarna blommade som allra mest. Det var nog i mars då ;.)

mandag.jpg

Nu är det Doc Martin på tv så jag ska ta mig en kopp te och titta på det en stund.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

