Muffins, Primula och lökar

Idag har jag planterat om några små primulor som vi köpte för ett tag sedan. Jag satte dem i två blå krukor som man kan sätta ut på trappen och däcket utanför uterummet.

Här är den gula primulan – imorgon ska jag fota dem allihop i sina krukor.

primulas1.jpg

Ännu så länge blir det väl bara på dagarna, men snart är våren här enligt SMHI. Det ska visst bli plusgrader tillräckligt många dagar i sträck för att det ska räknas som vår. Snart! Bra, jag gillar vår. Massor med lökväxter som vi planterade i höstas börjar titta upp i rabatterna.

Det har varit soligt och ganska varmt idag. Vi satt i uterummet och fikade på eftermiddagen. Jag bakade hälsosamma blåbärsmuffins med massor av fibrer idag. Ett recept som kom med tidningen iForm. Ett enkelt recept som inte tog lång tid alls att göra och de behövde bara vara i ugnen i 20 min på 190 grader. Mumsiga blev de också.

muffin_framed.jpg

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Muffins, Primula och lökar

  1. Anita says:

    Godmorgon Cathy!

    Det är så roligt att gå in här och läsa om dina dagar. Det känns så mysigt när jag läser om ert eftermiddagsfika i uterummet. Och sugen blir man på blåbärsmuffins🙂

    Och dina bilder på gula blommor känns som solstrålar som lyser mot mig. Härliga klara färger. Primulabilden ger mig verkligen en kick. Och dina krokus … underbara. Så dom blommade i mars … ja men då är dom nog snart på gång ska du se. Mina tulpanlökar är också uppe mellan 5-10 cm. Jag har en sort som heter Apricot Beauty som jag tycker är så fin. Jag köpte nya i höstas och är jättespänd på hur dom blir. Jag längtar efter att fotografera dem.

    Ännu är morgonen mörk men jag anar att det blir klart väder idag. Dessvärre kommer jag att ägna hela eftermiddagen i ett konferensrum utan fönster så jag kan inte njuta av rodnande himmel (som det brukar bli på eftermiddagarna).

    Nej, nu måste jag ila och göra frukost. Ha en jätteskön dag Cathy med blåbärsmuffins i uterummet.

    Kram Anita

  2. Ulla says:

    Vilka härligt gula primulor, de lyser som små solar.
    Ja, det är nog vår nu. Enligt SMHI så har vi här på västkusten ingen årstid alls, just nu, läste jag på text-TV igår kväll.
    Men det känns som vår i alla fall🙂
    Läser att du har uterum också, det är väl härligt, särskilt nu och på hösten, odlingssäsongen blir ju längre med uterum.
    Tack också för din kommentar i min blogg🙂
    Ha det gott!

Leave a Reply

