Ny “header”

Idag tog jag mig tid och hittade hur jag kan lägga in en egen bild som logga i min blogg. Jag har inte hittat bilden med stor B ännu så det kanske blir lite nya loggor då och då framöver🙂  Nu är det tre bilder från Cornwall som jag tog förra våren då vi var där.

Vädret idag har varit RUGGIGT och disigt. Inte mycket sol och bara lite över nollstrecket. Vad man längtar efter sol och lite värme nu så man kan börja fixa lite i trädgården. Och att kunna sitta ute och fika i solhörnet:-)  Igår kväll var det minus 4 på kvällen, precis som jag planterat om primulor och satt ut en kruka på altanen. Den stackarn frös nog lite om öronen när jag bar in den igen innan vi gick isäng.  Jag vet inte om SMHI menar att det är vår när det är plusgrader om dagarna ett visst antal dagar i streck.  I vilket fall som helst så har våren inte kommit till Hässelby riktigt än…..

Förutom en gul krokus så har vi nu en liten blå iris av något slag blommande i trädgården.

torsdag.jpg

När jag trixade med nya loggan gick jag igenom alla de bilder jag tog i England förra våren. Vi var bland annat på Longleat som är en safaripark vid Longleat House, som funnits i samma familj i sådär 400 år eller så. Det är nog vad vi skulle kalla herresäte i Sverige. Markerna som hör till är vidsträckta och det är flera bondgårdar knutna till Longleat. Parken runt huset gjordes till safaripark för närmare 50 år sedan nu. Det var för att få in pengar till underhåll av alla byggnader. Det finns lejon och tigrar, vargar och apor och en hel massa andra exotiska djur där. Väl värt ett besök.

Den här papegojblomman fanns i ett växthus där…

papegojblomma_longleat.jpg

I sjön, som inte är naturlig utan “man made” finns flodhästar och sjölejon.

longleat_sealion2.jpg

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Ny “header”

  1. Ulla says:

    Vilken vacker liten iris, härlig blå färg.
    Fina bilder som du lagt i din header också, det är väl jättebra att man kan byta ut sin header ibland när man tröttnat på sin gamla.
    Ser också att du länkat till mig, det tackar jag för och jag ska nu gå och lägga in en länk till dig också🙂
    Ja, disigt och grått har det varit hela dagen idag också.
    Ha det så bra!

  2. Anita says:

    Hejsan Cathy!

    Har inte hunnit vara inne och tittat här på ett par dagar men nu ser jag din nya header. Jättehärlig tycker ju jag naturligtvis då jag älskar England och framförallt då det är från Cornwall dit jag ska åka i april.

    Men, har du en så fin blå iris i trädgården? Fantastiskt. I februari.

    Idag är det ju verkligen soligt och fint och temperaturen går uppåt men … det blåser något enormt. Jag sitter på jobbet (kafferast) och det tar tag som bara den i fönstren. Och det ska bli blåsigt hela helgen dessvärre. Får se ändå om det inte blir en långpromenad.

    Ha en härlig helg Cathy!

    Kramar från Anita

Leave a Reply

