Äntligen lite sol igen..

men det blåste ganska mycket ute på fältet på lunchpromenaden. Tydligen är det någon storm på väg upp hit. Får hoppas den håller sig till måndag.  Jag skulle vilja vara ute i trädgården i helgen och rensa lite. Idag har Ron tömt ur gammalt bomaterial ur fågelholkarna. Blåmesar och Talgoxar har redan börjat visa intresse för dem. Förra året hade vi så trevligt med fåglar i båda holkarna. Den ena är på sidan av huset så den ser man inte så ofta, men den andra är precis utanför uterum och däck. Där hade vi Talgoxar förra året och vi hade sådan tur att vi fick se i alla fall 4 av ungarna flyga ur boet precis när det hände. Jag tror det var i alla fall 5 ungar om inte fler. Här är några bilder från förra året.

Talgoxen har tagit holken i besittning, försök inte komma här din blåmes…..

taket.jpg

då går jag in och fixar lite då…

img_1726.jpg

nu kommer jag ut igen, UR VÄGEN….

img_1728.jpg

det är ett himla slit att vara talgoxförälder…

ut.jpg

hej då……

img_1723.jpg

lätt suddig bilder för jag hade inget teleobjektiv då och kunde av förklarliga skäl inte stå så nära. Ibland är det nästan genom fönstren i uterummet (och ibland är de ju lite smutsiga😦

Måste ju bara visa hur Witchy tränar inför vallnings säsongen också…jag köpte en liten studsmatta för ett bra tag sedan. Själv har jag inte tränat så mycket som jag borde, men Witchy lärde sig snabbt att hoppa upp på den såhär om man sa “träna”….

img_2927.jpg

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Äntligen lite sol igen..

  1. Anita says:

    Så härligt med fågelholkar. Och så kul att ni hade lyckan att se 4 av ungarna lämna boet. Ja inte är det lätt att få bilder med skärpa på fåglar inte. Dom är snabba de små liven. Men jag gillar dina bilder med flykt i. Känns levande och fina.

    Och så Witchy … jag log glatt när jag såg bilden. Hon är ju för go.

    Ha det gott!

    Kram Anita

Leave a Reply

