Vi invigde hammocken för året

Solen sken och det såg så lockande ut att vi tog ut hammock dynorna till eftermiddagsfikat. Det var lite för blåsigt för att jag skulle tycka det var skönt, men Ron satt där ett par minuter🙂 Jag klippte ner ett par rosor och klematisar, de hade redan börjat skjuta nya skott, och högt upp på grenarna också. Konstigt egentligen….och det känns lite att klippa av grenar som har stora knoppar högre upp. Men annars blir det väl bara gängliga skräpiga växter antar jag. Så här tidigt har jag aldrig gjort det förut så allt är väldigt tidigt i år (än så länge).

hammock.jpg

Jag ställde ut den gula primulan i hörnet vid uterummet igen också. Får hålla lite koll på temperaturen senare ikväll.

gulprimula.jpg

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Vi invigde hammocken för året

  1. Anita says:

    God morgon Cathy!

    Såg i ditt inlägg hos mig att ni hade invigt hammocken igår. Fast jag förstår att du hellre satt i uterummet för jösses som det blåste igår. Det var inte alls skönt när vinden började vina runt öronen.

    Själv hade jag stor omplanteringsdag av mina pelargoner och det var första året som jag har kunnat vara i uterummet i februari och göra det. Jag ska skriva lite om det sedan i min blogg.

    Annars var det lungt igår. lite god mat och melodifestival. Idag blir det mera omplanteringar men dessvärre får jag flytta in till min “normala” plats i köket för någon sol som värmer upp uterummet lär det inte bli. Synd för det var verkligen praktiskt att hålla till i uterummet. Men, förhoppningsvis så har vi ett isolerat rum nästa vår … om vi lyckas få tag i en snickare. Det är inte lätt. Men vi känner att vi behöver hjälp med att lägga om taket. Det behövs inte bara bytas utan måste nog “byggas om” också.

    Hoppas du får en fin söndag Cathy! Hoppas solen visar sig lite i eftermiddag.

    Kram Anita

Leave a Reply

