Vilken seg dag!

Jag vaknade i morse med huvudvärk och kände mig allmänt seg och frusen. Hade gärna legat kvar i sängen ett bra tag till men Witchy som löper nu och får ligga instängd i sin bur på natten hade andra planer. Hon sover i och för sig lugnt och bra till klockan 8 eller så. Men sedan börjar hon lite försynt krafsa på gallret, svaga pip, djupa suckar och lite andra ljud. Dags att gå upp matte, eller hur!!!! Och om jag då rör på mig så ser hon det och då är det kört.

Vi gick upp och gjorde frukost, jag och hundarna. Det var jämngrått ute och hade nog regnat under natten för det var blött på trädäcket. Jag tände en brasa och åt min frukost. Hundarna gick ut en liten vända i trädgården först och sov sedan i soffan igen. De hade inget emot att vänta med morgonpromenaden som tur var.  Huvudvärken höll i sig till efter lunch. Det var soffläge för mig till dess. Framåt eftermiddagskaffe tid började husse bli fikasugen och pratade om semlor och annat smask. Men det hade vi ju inga så vi satt igång att baka fibermuffinsen igen istället. Fika i uterummet fick det bli. Det piggade upp och jag orkade gå ut i trädgården och rensa lite till. Klippte resten av rosorna och klematisarna på baksidan. Och klippte rent sockblomman också. Det var nästan 10 grader varmt och ingen blåst.  Tog några kort också….

Irisen från i år…

iris3.jpg

Gula krokusen som nu är två st…

krokus1.jpg

och en talgoxe som mumsade jordnötter…

greattit5.jpg

Vid 4 snåret gick vi ut med hundarna på en liten runda före fotboll på tv. Witchy var duktig, gick lös hela tiden. Ron såg en stjärtmes (vi gick igenom tre fågelböcker innan vi hittade vad det var för fågel🙂

Jag har haft ganska ont under fötterna de sista par dagarna, har gått med de ny inläggsulorna i mina sandaler inomhus plus i kängorna när jag var ute. Antar att det tar ett tag att vänja fötterna och leder, muskler och senor…men det är inge kul att ha ont i fötterna.

Basilikafröna som jag sådde för ett tag sedan växer på bra i alla fall. Nu har flera frön grott. Vi hoppas på sol och fint väder imorgon. Jag ska in till Kista och luncha med en fd kollega. Ska bli kul. Kanske shoppa litegrann också.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Vilken seg dag!

  1. Anita says:

    Stackare! Huvudvärk är inte kul. Man känner sig ruggig i hela kroppen när man har det. Skönt att det släppte i varje fall.

    Jag fortsatte min omplantering av pelargoner idag. Jag kunde faktiskt vara i uterummet. Det var varmare än igår. Igår så drog nog den kalla vinden in där jag stod och drog ner temperaturen trots solsken. Nu är jag i varje fall klar med alla mina pelargoner. Några såg så skraltiga ut så dom slängde jag. Räknade till att jag har 24 st. Inte alls så många som jag brukar.

    Precis som du så tyckte jag att förra sommaren gick hårt åt pelargonerna. Dom blev långa och skrangliga. Bleka och taniga. Jag slängde också en del i höstas men har ju som sagt ändå 24 st kvar vilket är ganska bra. Men på trädgårdsmässan i april har jag tänkt besöka Rockdalas monter och då blir det nog några till … plus lite fuchsior. Har bara två fuchsior kvar. En som jag inte kommer ihåg namnet på och så min namne, Anita.

    Intressant var det att läsa om dina blå pellisar. Är dom mer blå än Blue Wonder? Hos mig blir den som sagt inte ett dyft blå. Ibland så undrar jag om det var en annans sort jag fick när jag var på Rockdala. Visst saknar man dom, Rockdala alltså. Det var så mysigt att gå omkring i växthusen och frossa. Fast man köpte ju alltid med sig för mycket. Man ville ju alltid passa på, när man ändå var där.😉

    Ha det så gott Cathy! Jag hoppas du får härlig dag i Kista imorgon. Vi ses i veckan på bloggarna.

    Kram Anita

Leave a Reply

