Ett beslut har fattats…

om nya soffor🙂 efter sju sorger och åtta bedrövelser…nåja inte riktigt så illa, men det har tagit lång tid att hitta soffor som vi gillade. Så nu har vi slagit till och beställt en ny matta, ett nytt soffbord och nya soffor. Phuu. Bara att hoppas att de blir så bra som man tycker när man är där i affären.

Något fotograferande har det blivit idag heller, regnet öste ner hela morgonen, vi hade tur som kunde gå ut i nästan uppehåll med hundarna mitt på dagen. Sedan regnade det igen. Solen försökte komma igenom emellanåt utan större framgång.  Jag plockade in den gula primulan in i uterummet igen. Tror fakiskt att den tackade mig för det, den såg bra blöt ut den stackarn. Krokusarna verkar gilla att få en rejäl dusch däremot, fler och fler knoppar dyker upp överallt i rabatterna och även på gräsmattan på framsidan. Och den gräsmattan har inte så mycket sol även om det är sol…..

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Ett beslut har fattats…

  1. Anita says:

    Godmorgon Cathy!

    Soffor … det har vi tänkt köpa nya länge men precis som vi har vi sån beslutsvånda så det blir liksom aldrig av. Hoppas ni blir riktigt nöjda.

    Jag har hört att det är risk för snö i helgen. Usch! nu vill vi väl inte ha någon snö … Jag längtar efter att slänga mig i skogsbackarna och fotografera blå och vit -sippor.

    Igår var jag ute med jobbet på spökvandring och efterföljande spökmiddg i Gamla Stan. En mycket intressant och trevlig kväll.

    Men nu är det fredag och det är så skönt med helg.

    Så … en jätteskön helg önskar jag dig. Nu måste jag rusa och göra frukost.

    Kram Anita

Leave a Reply

