mina ögon går i kors och hjärnan känns kokt

hela dagen idag har jag suttit och stämt av siffror! Från vårt första räkenskapsår 2005-2006 för bankkonton. Och det är ju ett tag sedan det hände så man har inte i färskt minne vad allt var. Plus att jag var nybörjare och har gjort en del fel och missar som är jättejobbiga att reda upp nu. Suck, men det är ju bra om vi kan får rätt på det nu så nästa bokslut i alla fall kan bli smärtfritt. Har en jättebra redovisningskonsult nu som jag önskar jag hade kännt då. Mycket hade säkert undvikits om man haft henne till hjälp.

Solen har lyst hela dagen och det har varit fantastiskt väder. Witchy höglöper nu och Roscoe har det jobbigt. Även grannens Ebba har börjat löpa. Oj oj, Roscoe går självmant in i buren rätt ofta. Lika lugnt där tycks han tänka när man ändå inte får ha något kul….

Som ni kanske förstår har jag inte haft chans att gå ut och fota något idag heller. Krokusarna kommer upp i rader nu och snödropparna är riktigt fina i år. Det får bli en halvdan närbild på en aster som var i Ebbas senaste bukett istället.

closeup1.jpg

Nu är jag så trött att jag kommer att stupa isäng närsomhelst. Ron ska iväg med sina söner till Manchester på fotboll imorgon och de kommer att gå upp vid 4 på morgonen. Även om jag verkligen inte tänker gå upp då lär jag ju vakna till. Ebbas snälla husse ska skjutsa ut dem till Arlanda. Han jobbar i vanliga fall som flygtekniker på just Arlanda och åker ibland till jobbet vid den tiden, men imorgon skulle han inte jobba utan ställer upp ändå. Det kan man kalla bra grannar. De förbarmar sig även över mig imorgon kväll och bjuder in mig på middag också. Tror det är några andra där också och de behövde beställa några gratulationskort för någon som fyller 80 snart så i och för sig är det lite tjänster och gentjänster.

Nej, nu ramlar ögonlocken ner. God Natt🙂

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to mina ögon går i kors och hjärnan känns kokt

  1. Anita says:

    Godmorgon Cathy!

    Det känns som om din gårdag var jobbig. Jobbigt med alla siffror och avstämningar men tänk så skönt det kommer att kännas, så nöjd och avslappad du kan vara när ni fått ordning på allt. Och så skönt att ni har en så bra redovisningskonsult nu.

    Ja det är ju inte mycket till väder idag. Regnet bara öser ner här i Södertälje och jag antar att det är precis likadant hos dig. Jag håller på och går igenom mina trädgårdsbilder för 2007. Ska lägga ut en liten rundvandring i min trädgård på min hemsida under morgondagen tänkte jag. Måste ju få ut dom bilderna innan trädgårdssäsongen börjar 2008🙂

    Så gulligt av dina grannar att förbarma sig över dig. Hoppas du får en riktigt trevlig kväll. Nu ska jag återgå till mina trädgårdsdrömmar från förra sommaren.

    Ha det gott Cathy!

    Kram från Anita

Leave a Reply

