och ännu mera krokusar

återigen en dag med strålande sol och värme. Vi kunde sitta ut i hammocken och fika på eftermiddagen. Krokusarna blir fler och fler, men oj vad svårt det är att fota dem i starkt solsken. Det blir alldeles för ljust och svårare att få det skarpt.  Men de är fina så jag fortsätter att träna…..

bluekrokus21.jpg

den här blå står lite skuggigare till och kanske blå är lättare än gula….

vi planterade massor med nya lökar förra året som börjar komma upp nu,

krokus7mar_42.jpg

jag fick hem en ny stämpel med posten idag också. En med snödroppsmotiv, mycket passande för årstiden. Har gjort några bilder med det som jag ska ta och fota imorgon och kanske lägga ut här. Våra levande snödroppar är riktigt fina de också, fast fotografen var inte så bra på att fota dem idag…..

snowdrop2.jpg

Det var allt för idag. Ha en trevlig helg.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to och ännu mera krokusar

  1. Anita says:

    Godmorgon Cathy!

    Ljusa blommor är väldigt svåra att fota. Man får verkligen pröva sig fram med olika exponering. Några krokus har jag ju inte men väl snödroppar. Och dom är jättesvåra att få bra. Jag njuter av dina bilder och är lite avundsjuk över alla dina krokusar.😉 Men jag får njuta av dina bilder istället.

    Ha det gott … nu ska jag titta på ditt senaste inlägg.

    Kram Anita

Leave a Reply

