Besök hos veterinären

Idag var vi alltså till den nya veterinären för att vaccinera hundarna. Det var revaccinering mot valpsjuka och parvo idag (och kennelhosta). Vi provade en ny veterinär i Spånga som vi fått oss rekommenderade. Hon var trevlig och det var en liten hemma hos praktik vilket jag tycker om. Så var vår första veterinär. Man visste alltid vilken vet man skulle träffa även när det bara var för vaccinationer och mindre saker.  Jag tror att det var lite billigare än de större djursjukhusen också vilket ju inte är helt fel. Hundarna var lika glada, de älskar att gå till veterinären och det är jätteskönt.

Vi hade Ebba med oss på lunchpromenaden idag också och nu var hon inte speciellt intresserad av Roscoe längre. Han var lite sniffig i början men sen var det mer intressant att nosa i marken efter allt annat.

Jag har inte lyckats få några bra kort på snödropparna utomhus, så jag provade att fota korten jag gjort istället. Det är en stämpel som jag sedan målat. Det blev lite väl blått på blommorna kanske, men övning ger ju som bekant färdighet🙂

snowdrop.jpg

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Besök hos veterinären

  1. Anita says:

    Så skönt att hundarna tycker om att gå till veterinären … och att ni tycker hon verkar vara bra. Det är lika viktigt att ha en bra veterinär som att ha en bra läkare när man själv blir sjuk.

    Jag har just nu lunch men ska strax hasta på ett möte i en annan byggnad. Skönt att det är onsdag och vi kommit igenom drygt hälften av veckan. Längtar till fredag och hoppas som vanligt på fint väder. Det brukar sällan bli så men man slutar ju aldrig hoppas.

    Ha en fortsatt fin dag Cathy!

    Kram Anita

Leave a Reply

