Är det vår nu?

Man kan undra. Idag har det regnat mest hela dagen, en liten stund på eftermiddagen kom solen fram och det var blå himmel ett tag.

Cheltenham Festival racing var åter igång, vinden hade lagt sig lite och man körde 9 eller 10 löp idag. Det gick ganska bra för mig. Jag satsar bara någon krona eller två per häst så vinsterna blir ju inte så höga heller. Men det är roligt att titta när man håller på några speciella hästar. Jag höll ju på med hästar (och speciellt fullblodshästar för galopp) i många år och idag är det närmsta jag kommer det att titta på tv. Cheltenham är hinderhästarnas största meeting som håller på i 4 dagar numera. Annars är nog Aintree och Grand National det hinderlopp som är mest känt  (eller ökänt) bland allmänheten. Det är i månadskiftet mars/april.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Är det vår nu?

  1. Anita says:

    Ja vädret är väldigt konstigt … igår kväll när jag gick och la mig så föll det jättelika snöflingor och marken började bli vit. Jag befarade att det skulle vara snö när jag vaknade imorse men det var det inte. Skönt tycker jag.

    Så du har ägnat dig åt galopp. Det närmsta jag kommit hästar är när jag i min ungdom gick och red. Höll på med det några år med sedan började andra intressen ta över. Men jag tycker hästar är underbara djur.

    Jag hoppas du får en härlig helg Cathy. Min lunch är nu slut så det är dags att återgå till jobbet. Snart är det dags för möte.

    Kram Anita

Leave a Reply

