Vinter till Påsk?

Tydligen ska det bli vinter till Påsk😦 enligt SMHI. Det sa i alla fall Billys husse som jag träffade imorse när jag kom hem från att ha varit på massage. Billy är en cocker spaniel och kompis med Roscoe och Witchy även om vi inte träffar dem så ofta. De har andra tider för sina promenader helt enkelt.

Snön hade redan börjat yra i luften när vi stod och pratade så det ser ju inte så lovande ut på väderfronten.  Men vi har i alla fall fått flera blå krokus i rabatten på baksidan. De gula och de vita växer så det knakar och blommar trots regn och rusk.

Nu ser det faktiskt ut som om solen funderar på att komma fram. Klockan halv 2. Snart börjar sista dagen av Cheltenham Festival med massor av högklassig racing.

Hittade en av bilderna från The Eden Project som jag tog förra våren. En smart soptunna🙂

edenmotorbike.jpg

Nu hoppas jag på en solig helg.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Vinter till Påsk?

  1. Anita says:

    Men … jösses vilken läcker soptunna!!! Och vid Eden project. Dit ska jag ju åka i april. Då måste jag leta efter soptunnan. Så himla snyggt målat.

    Men tror du det ska bli vinter i påsk … nej det vill jag inte alls. Jag vill ha vår, vår och åter vår. Jag har hört att det är normala temperaturer för mars nu. Men det är ju samma temperaturer som varit i december, januari och februari också. Och då var dom nog inte normala kan jag tänka.

    Nu ska jag titta vidare hos dig, på ditt senaste inlägg.

    Ha det bra Cathy!

    Kram Anita

Leave a Reply

