Tema Krokus

Solen skiner, det är +21 grader i uterummet till och med när vi har dörren öppen! Krokusarna blommar för fullt och det slår ut nya varje dag, trots regn och rusk. Nu har vi även flera klungor med blå krokus.

orangekrokus1.jpg

bluekrokusknopp.jpg

bluecrocus3.jpg

massoravkrokus2.jpg

krokusarsovrum.jpg

snowdrop21.jpg

En liten snödroppe fick vara med på bild också.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

1 Response to Tema Krokus

  1. Anita says:

    Vilka härliga krokusbilder. Tyckte speciellt om nummer 4 där det är en skön massverkan av gula och blå krokusar och så löper dom som en skön linje genom bilden med gula längst ner och gula högst upp. Snyggt!

    Nu ska jag berätta om mina krokusar. Jag var och tittade där jag brukar ha krokusar och visst hade dom kommit upp men … dom var helt avätna varenda en vid jorden. Jättetrist är det. Jag får inte en enda krokus i år. Det är kaniner som äter upp dom. Men i år har jag än så länge klarat azaleorna i min azaleasluttning. Men så har jag ett jättehögt stängsel omkring också. Annars skulle rådjuren och kaninerna ätit av varenda knopp.

    Men man får inte klaga. Det har varit sol idag och jag har legat på backen och fotograferat blåsippor. Jättehärligt!

    En skön vecka önskar jag dig Cathy!

    Kram Anita

Leave a comment