En dag i siffrornas tecken

Jag har jobbat med bokföring idag nästan hela dagen. Det mesta av mars såhär långt är klart. Så mycket annat har det inte blivit, solen har lyst men det har varit väldigt blåsigt så trädgården får vänta. Det är för övrigt rätt mycket snö kvar så det är inte mycket man kan göra.

sunmug.jpg

man får ta fram solrosmuggen för att pigga upp sig med en kopp kaffe. Fast idag har min mage inte uppskattat kaffet. Jag tror jag fått någon liten “stomach bug” som bråkar med mig.  Vitt och rött te och vatten har det fått bli idag. Vitt och rött te har visst inte lika mycket koffein och ska vara snällare. Vi får se.

Igår gick jag i alla fall ut med båda hundarna samtidigt på lunchen och vi mötte till och med en liten tax på vägen utan att Witchy bråkade. Än finns det hopp alltså🙂 nu på kvällen har vi tittat på The Dog Whisperer igen och han är ju bara så himla duktig. Jag önskar han kunde komma till Sverige (och helst gratis då förståss:-) ) det lär ju inte vara billigt att få hit en sådan.

Imorgon ska jag lyxa till det lite och gå på ansiktsbehandling. Det var länge sedan jag var på en riktig sådan och efter den här gråvintern känns ett behov.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to En dag i siffrornas tecken

  1. Anita says:

    Hoppas du mår bättre i magen idag Cathy och att du kan njuta riktigt av din ansiktsbehandling.

    Själv så hinner jag inte så mycket mer än jobba just nu. Men jag kan meddela att just nu så lyser solen in genom fönstret där jag sitter och skriver dessa rader. Jag har hört rykten om att dom lovat riktigt varmt väder nästa vecka. Hoppas på det för nu känner jag att jag fått nog med snö för denna säsong.🙂

    En riktigt skön dag önskar jag dig Cathy!

    Kram Anita

  2. gail says:

    home at last, my own bed and my very own pillow. i have a tempur bedset, matress and pillow. don’t leave home without it :0) am itching to get out and train the dogs. it’ll be a busy day with all 3 tomorrow and on sunday i’m off with my own and one of the pups from the first litter, ben. going to a friends to test ben on new sheep. i’ve entered him for a vp at the end of april. must see where i have him
    hope your tummy gets better. say hello to the old bloke

Leave a Reply

