April april…..och solen lyser

Krokusarna på framsidan har börjat blomma, de är flera veckor senare än trädgården på baksidan för de får inte så mycket sol. Igår såg man knappt att det fanns krokus, idag blommar de massor.

Och årets första påsklilja har slagit ut…

daff.jpg

och de har sällskap av en hyacint…

parlhyacint1.jpg

rabatt.jpg

närbild….så nära det går utan macro. Imorgon ska jag släpa med mig Ron och fara in till Stockholm

krokus1april.jpg

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to April april…..och solen lyser

  1. Anita says:

    Nämen … våren flödar ju i dina rabatter Cathy! Så härligt att se. Och vet du vad? Jag kom hem förut och fick se att det har kommit upp flera stycken krokus hos mig också. Jag som trodde alla var uppätna. Jätteglad blev jag även om jag långt ifrån har så många som du har.

    Och en påsklilja redan. Visst är det härligt med värmen och ljuset. Det är ju ljuvligt att det nästan är ljust trots att man kommer hem sent på kvällarna.

    Såg att du skrev att du skulle “släpa med” Ron till Stockholm idag. Var det för att köpa macro? Är så nyfiken på om du gjort det och vad det blev i så fall. Blev det ett Tamron?

    Hoppas du får en fin fortsatt vecka. Njut av dina promenader i vårsolens glans.

    Stor kram
    Anita

  2. Anita says:

    Hej Cathy!

    Tittar bara in för att önska dig en riktigt härlig helg bland alla dina blommor i trädgården. Min lunch är slut nu. Bara “eftermiddagspasset” kvar innan jag får njuta av helgledigt.

    Ha det så gott!

    Kram Anita

Leave a Reply

