Äntligen macro

Igår var vi äntligen iväg in till Stockholm och FotoVideo butiken. Det blev ett Tamron 90mm objektiv. Det låg bäst i pris och killen i affären rekommenderade det hellre än Sigma. Canon är väl i och för sig bäst men det är ju skillnad i pris också. Det kan ev bli i framtiden….

Idag har jag testat nya objektivet lite – mycket mer övning behövs🙂 på jakten efter de knivskarpa bilderna. Tyvärr verkar det inte gå att lägga in några bilder för tillfället😦

 

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Äntligen macro

  1. Anita says:

    Grattis till ditt macro Cathy!!! Så himla roligt🙂 🙂 🙂

    Ja krångligt har det blivit med alla ändringarna på wordpress. Jag kunde inte heller ladda upp bild. Jag lyckades få in min bild i “Media gallery” och där klippte jag ut länknamnet. Sedan så lade jag in bilden i inlägget via det där “lilla trädet” (insert image) som finns i toolbaren när man skriver ett inlägg. Väldigt krångligt må jag säga. Jag hoppas verkligen att det ska gå att få in bilder som man kunde förut.

    Men … för övrigt har solen skinit och vi har vårstädat baksidan av vår trädgård. Det är den största sidan så vi är glada att det är klart. Imorgon, om det blir uppehåll, så ska vi göra framsidan. Det är ju “ansiktet” utåt, som alla ser när dom går förbi.😉

    Hoppas du får en härlig lördagskväll och en lika härlig söndag. Jättekul med ditt macro.

    Stor kram
    Anita

  2. Ulla says:

    Grattis till ditt nya macro! Du valde alldeles rätt🙂
    Och du kommer säkert att stortrivas med det när du lärt känna objektivet lite. Det är ett underbart objektiv!
    Ha en skön söndag!
    Hälsningar Ulla

Leave a Reply

