En kylig aprildag i fårhagen

Idag har vi vairit iväg och vallat för första gången i år. Det var ganska grått och lite kyligt men som tur var inget regn. Chrille och Marianne hade delat fårflocken och flyttat ut lagom många får att träna på i stora hagen. Det var inte populärt hos damerna får!

De rymde raskt ur hagen och sprang ner till en annan hage när Roscoe kom in till dem. Hmm, det var lika bra att släppa in hela flocken i hagen så de i alla fall höll sig där.  Roscoe har mycket power och eye så han flyttade fåren utan problem. Han var riktigt duktig för att vara första gången på länge.

Witchy har inte samma pondus hos fåren så när vi körde först så klistrade fåren sig runt benen på mig hela tiden. Vi fick ta hjälp av Chrille som visade mig att jag måste backa hela tiden och lägga Witchy långt bakom fåren och sedan starta henne. Det gick jättebra då. Hon jobbade hur fint som helst till och med fast Chrille var med hela tiden. Hon lydde perfekt på lie down och flankerade finfint. Jag var mycket nöjd med min lilla tjej.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to En kylig aprildag i fårhagen

  1. Anita says:

    Nämen så roligt och intressant det var att läsa om er vallning Cathy. Och vilka fina bilder du fångat på Roscoe och Witchy, skön känsla i dem. I synnerhet Witchy ser ju för härlig ut.

    Vilken tur ni hade som klarade regnet. Nu smattrar det mot rutan. Måste medge att det just nu känns mest hemtrevligt men det får gärna sluta tills imorgon.

    Hoppas du får en härlig söndag. Mina äventyr på WordPress fortsätter utan större framgång. Men jag får ju ändå in mina bilder … än så länge. Kan också meddela att jag testat på Thomas PC. Han har också uppgraderat till senaste Flash, rensat cache, cookies, temporära filer och startat om datorn. Han har dessutom senaste IE, 7.0. Tror du att det hjälpte? Nähä … här går det inte att ladda bilder från någon PC, i varje fall inte till min blogg. Men jag har sett på forumen att det fortfarande verkar vara massor som har problem.

    Kram Anita

Leave a Reply

