En härlig vårdag

Idag har det varit fantastiskt väder igen. Igår var det lite mulet och kyligare men ändå skönt när man var ute och gick. Det blev inget trädgårdsjobb eller fotograferande igår dock. En god middag med löjromstoast, oxfile med potatisgratäng och wokade sötpotatis kuber och cocktail tomater och som efterrätt Tiramisu som jag gjort själv. Mums. Det var mammas födelsedag igår och vi firade den här hemma hos oss. Det blev en lyckad dag, mamma gillar att gå ut i skogen att sitta i vårt uterum och bara vara.

Idag sken solen som sagt, det var städdag i vårt område och Ron gick ut som “representant” från oss. Mamma och jag fikade i uterummet och bara umgicks då. Mamma bor i lägenhet och saknar att inte kunna gå ut på sin egen plätt så att komma till oss och vädret är såhär är guld värt för henne.

Talgoxen har bråda dagar och far in och ut ur holken. Jag undrar om de redan håller på att lägga ägg för ibland flyger en in och stannar en lång stund. Teleobjektivet åkte på kameran men då var det helt plötsligt lugnt på fågelfronten. En liten bild blev det idag.

This entry was posted in I holken and tagged . Bookmark the permalink.

One Response to En härlig vårdag

  1. Anita says:

    Det låter som ni tog hand om din mamma på ett härligt sätt. Vilken härlig middag. Och Tiramisu … visst är det gott! Det brukar vi också göra, kan säga att det är min favoritefterrätt … om man inte räknar jordgubbar och glass förstås för det kan jag äta hur mycket som helst under sommaren.🙂

    Ja fåglarna verkar ha bråda tider. Det kan nog tänkas att dom har ägg. Det är ju snart maj.

    Det börjar grönska så fint idag. Vi har varit ute på skogspromenad på ett nytt ställe jag fick tips om. En jättehärlig stig som gick genom en aprilljus skog där sidorna längs stigen var kantade med blåsippor. Och jag såg gulsippor för första gången i mitt liv faktiskt.

    Sedan har jag planterat mina sippor jag köpte på mässan. Dom har ju nästan blommat ut men mina andra sippor har precis börjat titta upp. Kanske dom blommar när jag kommer hem från England.

    Hoppas du får en bra vecka och att solen fortsätter att lysa.

    Ha det bra Cathy!

    Kram Anita

Leave a Reply

