Regn och kyla

Ja, vilken skillnad det blev på vädret från förra gången jag var och vallade (det var förrförra helgen) då var det så varmt att man kunde sitta i tshirt och fika ute. Nu är det mössa, halsduk och vantar minsann. Jag hade tur att det inte regnade igår morse när vi var i fårhagen, det började när jag var på väg hem sedan och hela eftermiddagen och kvällen öste det ner.  I natt ska det visst bli lite frost igen så jag hoppas det inte regnar innan så man kan lägga fleece över rabatterna.

 

This entry was posted in I vår skogsbacke and tagged . Bookmark the permalink.

2 Responses to Regn och kyla

  1. Ulla says:

    Ja, idag har det varit kyligt här också. Jag har garderat mig och plockat in en del växter från balkongen, det kunde bli nattfrost i natt.
    Och vilken härlig header du lagt in! Så vackra fjärilsbilder.
    Har du tagit dem i något fjärilshus? Jättefina är bilderna i alla fall🙂

  2. Anita says:

    Oj … jag håller med Ulla … vilken jättehärlig header du lagt in. Underbara fjärilsbilder. Hoppas att det håller i sig med WP för dig. Jag kan bara ladda bilder “bakvägen” men jag har vant mig vid det. Det går faktiskt riktigt fort även om jag har många bilder att ladda in.

    Vilken frostnatt det varit. Hu säger jag. Tur att jag inte haft något ute. I uterummet har allt klarat sig.

    Solen skiner men det är ju ordentligt kallt. Nästan så man vill ta fram vinterjackan igen. Förstår att du behövde både halsduk och vantar igår.

    Oj … nu måste jag rusa och göra frukost.

    Ha en bra dag Cathy!

    Kram Anita

Leave a Reply

