Nu går det fort i trädgården

Igår låg jag totalt däckad av en elak huvudvärk hela dagen. Piggnade inte till förrän runt 8 på kvällen (som tur var för det var Men in Trees på tv3). Vet inte riktigt vad som orsakade det, men det började regna häftigt på kvällen. Kanske var det regnet jag väntade på att dra ner. Brukar normalt inte ha huvudvärk men detta kändes nästan som migrän. Hoppas det var en engångsföreteelse.

Idag har solen lyst och det har varit varmt och skönt hela dagen. Vi började tidigt idag, hundarna och jag, kl 7 var vi ute på morgonpromenaden. Över berget och genom skogen, en halvtimmes trevlig promenad och det var lugnt och skönt, bara vi ute. Efter lunch klippte jag gräset och då såg jag att Alliumen börjat slå ut på framsidan. Måste ju bara in och hämta kameran🙂

Det är 4 eller 5 plantor och de har kommit lite olika långt.

Kerrian blommar också fint just nu.

Under Kerrian växer en liten trädgårds förgätmigej. Lite större blommor än den vildväxande.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Nu går det fort i trädgården

  1. Anita says:

    Men så skönt att höra att du mår bättre igen Cathy. Huvudvärk är så jobbigt. Hela kroppen mår dåligt när man har huvudvärk.

    Och dina härliga bilder. Trädgårdsförgätmigejen tycker jag mycket om. Älskar den himmelsblå färgen. Och allium är en ljuvlig blomma. Du har fångat knoppen så fint. Ser fram mot bilder då den är fullt utslagen. Kerria känner jag faktiskt inte till men den verkar ju jättefin. Lyser som en sol.

    Hoppas nu huvudvärken håller sig borta och att du får en jättefin helg.

    Kram Anita

Leave a Reply

