Hmm, undrar om det var en fin pik

det där med huvudvärken. Igår mådde jag hur bra som helst, inte ett uns av huvudvärk – och igår gick jag alltså upp kl 7 och gick en lång promenad med hundarna. Imorse var jag lat och gick inte upp förrän efter kl 8. Lite seg men inte mer än vanligt, är som sagt ingen morgonmänniska egentligen. Dammsög hela huset nästan och städade i köket och gjorde iordning kaffe (har till och med inhandlat koffeinfritt för att vara snäll mot magen som varit knasig ett par veckor, inte så gott kan meddelas). Och vad händer – jo, huvudvärken kommer smygande och slår till ordentligt. Idag tog jag faktiskt en panodil, magen får ta det tänkte jag. Men om den hjälpte eller inte vet jag inte, efter drygt en timme kändes ingen skillnad. Men jag hade fått för mig att baka en banankaka så jag stapplade upp och efter hjälp av Ron (han är bra gullig) så bakade vi en smaskig banankaka. Huvudvärken började släppa🙂 och jag kunde kantklippa gräset på sidan av huset. Sedan gjorde jag iordning KAFFE, riktigt kaffe med rejäl dos koffein och tänkte att det får bära eller brista. Till saken hör att jag aldrig haft problem med magen förut trots att jag under många år var stordrickare av kaffe. Men för ett par veckor sedan började jag få sånt där obehag i övre magtrakten, halsbränna ungefär. Så nu är jag mer försiktig med vad jag äter och dricker ett tag så det får lugna sig. Färsk frukt och grönsaker ska ju vara bra för de är gör magen mer basisk så det försöker jag äta mer av. Och motion – mer av den varan säger hundarna🙂

En klematis som jag tror kommer från frö köpta på Rockdala för flera år sedan. En påse med fyra olika sorter så vilken det här är låter jag vara osagt. Det blåste lite när jag tog bilderna så de är inte så skarpa som man skulle önska.

 

Fönsterlådan på framsidan ser riktigt fin ut nu. Penseerna har vuxit och breddat ut sig.

 

This entry was posted in Min trädgård and tagged . Bookmark the permalink.

One Response to Hmm, undrar om det var en fin pik

  1. Ulla says:

    Inte kul med huvudvärk, det drabbar mig ibland också, fast mer sällan numer, tack och lov. Vad dricker du för kaffe? Jag har märkt att om jag dricker vanligt bryggkaffe, så tål min mage det mycket sämre än om jag tar nescafe. Så jag kör med Gevalias nescafe, det är gott och skonsammare för magen och så får man ju koffeinet ändå🙂 Du kan ju testa att varva med nescafe ibland. Och mjölk i kaffet är också bra.
    Önskar dig en huvudvärksfri helg!

    Härlig clematis, fina färger!

Leave a Reply

