Nu har flera av aklejorna slagit ut

De som står i soligt läge är först.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Nu har flera av aklejorna slagit ut

  1. Anita says:

    Godmorgon Cathy!

    Mina aklejor verkar ha stannat i knoppstadiet men dom kommer säkert igång om några dagar.

    Trist med dina problem med magen och huvudvärken. Det låter ju inte så bra att du haft ont i magen i flera veckor. Kaffe brukar ju dessvärre vara en bov i dessa sammanhang. Man kan ju till och med få huvudvärk för att man har abstinensbesvär efter kaffe. Och då hamnar man lätt i en ond cirkel. Ont i magen om man dricker kaffe och ont i huvudet om man inte dricker kaffe. När jag får liknande känningar i magen (som du har) brukar jag försöka hålla upp med kaffe och äta Novalucol (tuggtabletter) efter varje måltid i några dagar och det brukar hjälpa rätt bra på mig. Och framförallt så försöker jag att undvika allt fett för det har jag märkt att min mage reagerar på. Till exempel skirat smör på kroppkakor … det kan jag bli dålig av i flera dagar. Tror också att det finns receptfria Losec man kan pröva med.

    Jag hoppas i varje fall att du mår bra idag och slipper både huvudvärk och magvärk.

    Jag ska snart gå ut en sväng i trädgården och titta. Kanske har någon akleja slagit ut.

    Kram Anita

Leave a Reply

