Senfärdig Snödroppe

Vi planterade en lite större “finare” sorts snödroppe på framsidan för något eller några år sedan. Det tog bra lång tid innan de ens kom upp. I år har det nog varit ganska bra förhållanden för den för den blommar med många fina blommor. Bra mycket senare än de vanliga snödropparna förståss (de står lite soligare till också.

 

Och av någon anledning envisas jag med att kalla den för Lily of the Valley🙂 den ser lite ut så och blommar vid samma tidpunkt. Kanske är det därför. När jag höll på och rensade gräs på framsidan igår (mycket gräs som växer där man inte vill ha det, gräsmattan på framsidan ligger i skugga och är mest mossa annars) då såg jag att Nejlikroten där hade börjat blomma. Den är så vacker tycker jag.

 

Bellisarna, den enda planta som är kvar, blommar på för fullt också. Lika karamell lik som förut.

Fast nu ser den nog mer ut som sånt där skumgodis. Med lite socker utanpå och med hallonsmak eller så.

Och Blågullen har börjat slå ut. Den gillar jag, lättskött och sprider sig själv. 

 

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Senfärdig Snödroppe

  1. Anita says:

    Så himla kul det är att följa blommorna i din trädgård med dina bilder och ord Cathy. Tror att det är en snöklocka som du har, inte snödroppe. Den liknar snödroppen men kommer senare och är kraftigare. När jag var i England så hade precis snöklockorna börjat visa sig i en av trädgårdarna och dom ligger ju lite före oss så det skulle kunna stämma på din som kommer nu. Jag försökte ett år att köpa med mig en snöklocka från England men den klarade sig inte. Dom kan vara lite kinkiga ibland så känn dig stolt som fått den att blomma.

    Kul att du också har blågull. Jag gillar dom också just för att dom blommar hela sommaren och är friska och kraftiga. Har dom lite varstans där jag tycker det passar med ett himmelsblått inslag.

    Nu börjar det bli dags för frukost. Hoppas du får en fin dag.

    Kram Anita

Leave a Reply

