Tolvgudablomman

Jag vet inte om jag har rätt för mig men jag tycker att tolvgudablommorna har blommat mycket längre i år än de brukar. De som står soligt i trädgården på baksidan har blommat i ett par veckor minst. Den här som står i skuggigare läge, under en Mahonia och en Schersmin, har blommat ungefär en vecka nu. Den här har mörkare blommor.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Tolvgudablomman

  1. Anita says:

    Tänk … tolvgudablomma har jag hört så mycket om och funderat så länge på att skaffa mig men det har inte blivit av. Nu blev jag jättesugen igen när jag fick se din fina bild. Kan tänka mig att den är extra vacker när solljuset silas på den mellan grenar och blad på schersminen och mahonian.

    Ha en fortsatt bra dag. Hoppas du fortfarande har sol. Här har moln dragit in men det är fortfarande ca 20 grader.

    Kram Anita

Leave a Reply

