Mer Vallmo

Nästan utslagen….

Det var i soligaste laget när jag tog kortet, det blänker mycket i den röda blomman men eftersom de blommar ganska kort tid så fick det bli ett foto ändå.

Ett hav av Flox växer i vår upphöjda rabatt på sidan, den får lite mindre sol än resten av trädgården. Det är en sorts mossflox tror jag (eller vad de nu heter) såna som passar i stenpartier och lite mer kargt.

Gräslöken är vacker när den blommar tycker jag. Och ett maskrosfrö har landat på den…

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Mer Vallmo

  1. Ulla says:

    Mina vallmo blommar också nu. De är färggranna men som du skriver så blommar de över ganska så snabbt.
    Gräslöken är jättevacker när den blommar, jag gillar både formen och färgen på den.
    Nu skulle vi behöva lite regn, det är väldigt torrt här hos oss.
    Härliga bilder från din trädgård!
    Kram Ulla

  2. Anita says:

    Precis en sådan mossflox har jag också på framsidan. Den är full med blommor. Det verkar vara ett riktigt år för mossflox. Förra året var den inte alls lika blomrik.

    Min gräslök har bara knopp än så länge. Det verkar senare hos mig än hos dig tror jag. Fast min tomt är ganska skuggig.

    Imorgon är jag ledig och vi åker till Göteborg för att fira helgen där. Hoppas du får en riktigt skön helg. Det ska ju bli rejäl sommar! Hoppas bara mina blommor klarar sig utan vatten😦

    Kram Anita

Leave a Reply

