Vallning och värme

Vi var iväg och vallade hos Chrille idag efter ett uppehåll på en helg. Det var VARMT, fåren var nyklippta så de verkade inte bry sig så hemskt mycket om värmen. Roscoe sin vana trogen svalkade av sig i diket efter sina pass. Till saken hör att diket börjat torka ut men fortfarande var där ganska mycket lera. Spa bad sa Roscoe och såg ut som en grå och svart hund snarare än en svart vit. Witchy är fin dam och göra inga såna grejor. Hon är ju korthårig och blir väl inte fullt så varm. Hon tar det lite lugnare också. Idag gick det mycket bra, speciellt andra vändan när matte koncentrerade sig bättre. Ett par riktigt fina hämt, även en gång i vänstervarv som varit svårt för henne nu ett tag. Förut kunde hon nästan bara hämta åt vänster. Lite drivning och ett par fina fösningar fick vi också till. På vägen hem svängde vi in vid Hundhotellet Anneberg som vi sett skylt för tidigare. Det visade sig vara ägt av en fd kollega (nästan i alla fall) till Ron! Det var ju lite kul och kändes bra att det var någon han kände. Vi funderar på att använda detta hotell om vi åker på semester i sommar eftersom Chrille nog inte kan ta hand om hundarna nu när han börjat jobba.

 Igår tog jag några nya kort från trädgården. Allt växer ju så himla snabbt nu. Nya aklejor börjar blomma och små vita flox av något slag också.

och inuti densamma

 

och så hade jag lagt in en hel rad bilder och sparat emellanåt och när jag tryckte på publish så försvann alla bilder. Nu gör jag om det igen och ser om det går bättre. Himla WP!!!

 

Det här är den vita blågull som kommit i ena rabatten, frösått sig själv tror jag.

 

och denna lilla vita flox, vet inte vad den heter, lite silvergrå blad liksom.

This entry was posted in Min trädgård, WP strul and tagged . Bookmark the permalink.

One Response to Vallning och värme

  1. Anita says:

    Ja nu blommar det överallt. Men min azaleasluttning kommer inte att bli något av i år trots att vi lyckades klara alla knoppar från att bli uppätna av rådjuren. Vad tror du hände då, jo frosten som kom för några veckor sedan har tagit knopparna. Framförallt de gula är helt förstörda. Jag känner igen att det är frosten för exakt samma sak såg jag i England och fick då veta att det berodde på den. Aldrig får man vara riktigt glad.

    Såg att du utnyttjat trädgårdsbloggens utrymme nu. Ja 10 mb är inte mycket. Och jag tycker det är lite tråkigt att man inte kan anpassa layouten heller. Jag kör vidare med WP men jag försöker inte ens längre att köra i något annat än HTML-mode. Har fått in en bra rutin och det har aldrig försvunnit några bilder för mig. Om du vill kan jag beskriva hur jag gör. Du kan väl maila i så fall. Kan inte göra det i detta inlägg då jag måste göra en uppladdning först för att beskriva exakt hur jag gör (kommer inte ihåg vad det står på alla knappar). Man har ju fyllt år och minnet har blivit sämre😉

    En skön vecka vill jag önska dig. Det varma vädret verkar bestå.

    Kram Anita

Leave a Reply

