Torrt i marken

är det nu. Vi skulle behöva lite regn. Fast idag har det blivit lite svalare tidigare än igår kväll. Jag var hos mamma i Uppsala hela dagen igår och hon har en sval skön lägenhet. Både jag och hundarna uppskattade det. Många blommor hade slagit ut när jag gick runt i trädgården idag på förmiddagen. Det kommer nytt varje dag känns det som. Aklejorna är på stor frammarsch och vallmon blir bara fler och fler.

En blå Iris har också slagit ut. Det ser ut som om de tagit lite stryk i vinter för det är bara en blå än så länge.

 

This entry was posted in Min trädgård and tagged , , . Bookmark the permalink.

One Response to Torrt i marken

  1. Anita says:

    Vilka härliga bilder. Aklejan har ju verkligen läcker färg, nästan dragning åt limehållet. Och vallmon med sin blå mitt … underbar. Men jösses så torrt det är i markerna. Igår blev det vattning av alla rabatter. Och i helgen ska jag lägga på ny jord och vattna ordentligt igen.

    Hoppas du har en skön kväll. Lite svalare har det varit de senaste dagarna men … mer värme är i antågande.

    Kram Anita

Leave a Reply

