Nu har talgox ungarna lämnat holken

och det är alldeles för varmt att blogga just nu. De bilder jag lyckades ta av fågelungarna får vänta till senare eller imorgon om jag orkar upp tidigt. Det är VARMT och snustorrt i marken. Skulle behövas lite regn nu och gärna en aning svalare så man orkade jobba. Tyvärr lär det inte kunna bli någon vallning imorgon heller. Jag provade ett annat ställe i onsdags men det visade sig vara alltför långt bort för att kunna bli något ställe jag kan åka till flera gånger i veckan. Och jag tyckte inte det gick så värst bra, jag var för nervös och lyckades inte få W att lyda så bra. Hon brukar ha ett jättebra stopp men då funkade det inte så bra. Instruktören tyckte jag hade dåligt stopp och att vi hade inga bra grunder. Det är nästan det enda vi tränat hittills så det kändes ju inte så kul. Kändes ganska misslyckat när jag åkte därifrån, och då hade jag först åkt 1 1/2 tim som kändes väldigt långt just då.  Behållningen av övningen var väl att jag vågade köra hela vägen själv och kom dit och hem utan missöden🙂 och W var snäll och fin bland de andra två hundarna som var med vid träningen (för att hjälpa till att hålla fåren ibland).

Nu ska vi plantera lite blommor vi varit till Ulriksdal och handlat idag. Nu har vi äntligen bestämt att vi åker på semester senare i höst för då finns det lättare plats på hundhotellet (vi hittade ett bra nyligen) och då är det mindre turister i England. Så nu kan jag planera lite mer och våga plantera upp lite krukor och sånt.

Bilder på talgoxarna kommer snart…..

Unge nummer 1spanar in yttervärlden.

Förälder kommer med en juicy maggot.

 

kan det verkligen vara värt jättehoppet Hugo?

 

kusten klar?

 

nummer två behöver mer övertalning.

med lätt skruffig frisyr:-)

 

slutmålet!!!

This entry was posted in I holken, Min trädgård and tagged , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Nu har talgox ungarna lämnat holken

  1. Anita says:

    Jamen Cathy … vilken härlig bildsvit på fågelungarna. Den blev man glad av att se🙂 Fast den första bilden blir bara ett rött kryss.

    Så du lider också av värmen. Men idag fläktar det i varje fall. Dessvärre måste vi ut i trädgården och rensa rabatter och lägga på ny jord. Har skjutit upp det alldeles för länge. Och jag har ännu inte köpt några ettårsväxter. Ska åka till plantskolan om en stund.

    Så ni åker till England i höst. Det låter härligt. Skönt att ni hittat ett bra hundhotell.

    Ha det gott!

    Kram Anita

  2. Anita says:

    Godmorgon Cathy!

    Nu ser jag bilden. Inget rött kryss. Konstigt att det var det igår. Har sett det på någon annans blogg på WP också vid något tillfälle. Har tittat igenom bilderna igen nu på morgonen. Det är verkligen en härlig bildsvit.

    Idag har vi lite, lite moln här. Men jag tror inte det blir något regn för det är vita moln. Men lite svalka kanske dom kan ge ändå.

    Nu ska jag nog ta mig en sväng i trädgården med kameran för att dokumentera lite av det som blommar. I det tidiga morgonljuset.

    Ha en bra dag!

    Kram Anita

Leave a Reply

