Talgox statistik

Av en händelse kollade jag i min gamla Blogtown blogg när talgoxungarna lämnat holken de olika åren, 2006, 2007 och nu i år 2008 som jag ju hade i WP bloggen. Det kom ett mail från Blogtown att de tänkte stänga den bloggen om jag inte loggade in och skrev nåt nu. Jag tänkte egentligen strunta i blogtown men kom på att jag kanske skrivit om talgoxarna där förut. Och mycket riktigt, 2006 flög de ut 16 juni medans 2007 och i år var det nästan exakt samma dag, 5- 6 juni då vi inte vet säkert om alla flög ut samma dag. Så tidigare de två senaste åren alltså. Trots den något mulna och lite regnigare sommaren förra året.

I år är denna flox jättefin, växer och blommar massor.

En Tellima, växt som gillar skuggiga lägen och om den trivs sprider sig enormt. Nedan ser ni bladen.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Talgox statistik

  1. Anita says:

    Så intressant att du fört statistik på när talgoxarna lämnat boet. Jag gillar statistik, det är lite som en dagbok. Jag kan meddela att jag tittat på mina blomsterbilder och upptäckt att det är nästan exakt samma i år som förra året. Däremot var det senare 2006. Jag undrar om det inte är detsamma med dina talgoxar. Naturens blommor och djur följer nog varandra och dom följer vårens framfart. Hoppas inte att detta betyder att sommaren blir lika dålig som den var förra året.

    Din mittenbild är underbar! Och så bra att du visste vad den hette. Jag har den i min trädgård men har slarvat bort namnet. Men nu vet jag ju tack vare dig. Tack🙂

    Nu är det klart väder igen här men temperaturen har krupit ner till 7-8 plusgrader. Burr!!!!

    Hoppas du får en bra dag imorgon!

    Kram Anita

Leave a Reply

